Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila och lite grön

Publicerad 2011-10-02 15:00:00 i Emmas FOTD 2011,

Hej på er raringar. Hoppas att ni har haft en bra vecka och en bra helg. Det har jag haft, i torsdags fyllde jag år och igår firade jag med mina föräldrar svärföräldrar och såklart även min sambo. Så här såg jag ut. Jag är lite rödögd, bilderna är tagna efter att vi kom hem och jag skyller således rödögdheten på mina föräldrar som bjöd på många goda viner. Minns jag inte helt fel så var jag dock lite rödögd redan innan vi begav oss iväg, jag kanske var lite irriterad i ögonen. Sminket var i alla fall detta.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Original Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20 och Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance på ögonlocket och GOSH Love That Beige under ögat

Ögonskuggor: Coastal Scents Hot Pot S014 Regalia Purple och The Balm Mischivious Marissa

Highlighter: Coastal Scents Hot Pot ME007 White Silver

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC High Tea



Sminkningen är en enkel variant, jag hade ganska bråttom men ville vara lite fin. Jag har beställt en palett från Ben Nye som jag hoppas på att få i början av nästa vecka så jag tänkte jag skulle passa på och leka med dem jag har sen gammalt, de blir troligtvis lite bortglömda ett tag när nytillskottet kommit fram. Jag halade alltså fram Winterberry Palette från Coastal Scents och the Balm Shady Lady. Sen målade jag ögonlocket lila, applicerade lite highlighter och lite grön skugga under ögat. Den gröna skuggan blev lite blek, den kunde gott ha poppat mer, men jag hade inte tid att fixa med det så det fick bli så här. Jag tycker att det blev rätt fint ändå, den lila skuggan är himla vacker och trevlig.



Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-10-02 15:15:08

Jättesnyggt, det här är en lila i min smak!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-02 15:26:14

roxcat: Tack! Ja den är mycket fin och bra pigmenterad också...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-02 17:11:56

Väldigt vacker lila! Och grattis i efterskott! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-02 17:23:39

Chaosophia: Det tycker jag med... Och tack så mkt!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-02 17:40:59

Grattis i efterskott! :) Den lila färgen på locket är bara så himla fin, älskar ju allt lila så detta är helt min smak!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-02 18:56:17

Du vet ju redan att jag tycker det är himla vackert. Verkligen fin lyster i skuggan och en väldigt klädsam makeup helt och hållet. Du är lika ljuvlig som vanligt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-02 20:42:29

Underbart fint! Grattis i efterskott!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-02 22:07:05

Så vackert med lila till dina ögon!

Postat av: CC
Publicerad 2011-10-02 23:45:40

Grattis i efterskott :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-10-03 11:11:08

Verkligen snygg lila nyans. Och du är så duktig på att göra perfekta vingar - jag önskar jag kunde...

Postat av: June
Publicerad 2011-10-09 15:08:20

Jättesnyggt! Grattis i efterskott :)

Sv: Tack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-09 16:19:46

Honi: Tack! Ja det är en kalasfin skugga verkligen. Winterberry palette borde passa dig om du älskar lila:)



Sminkan: Tack darling!



Kerstin: Tusen tack!



Nailtastic: Tack! Ja lila är väl en trevlig färg, på de flesta tycker jag.



CC: Tack så mkt!



makeupoholic: Tack! Åh men tycker du? Jag tycker att dessa blev sådär, men jätteroligt om du tycker de ser snygga ut!



June: Tack så väldigt mycket:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela