Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Koh Purple Universe

Publicerad 2011-10-25 05:45:00 i Naglar - flakes,

Koh har ju en del lack jag lockats av. Det här till exempel. Jag har ju i och för sig redan några ganska lika lack från andra märken men faktum är att den här är min favorit av dem. Snyggast flakes, helt enkelt.
Snyggast ask också. I vitt lack och med randigt sidenaktigt foder och en liten solfjäder med produktinformation nedvikt i asken.
Låt oss titta lite närmare på lacket. Första bilden i solljus, andra i mulet dagsljus och tredje i skugga.
Låt oss titta på solfjädern lite närmare också. Visst är den söt!
Lacker i solen igen. Mörklila bas och flakes i rött/guld/grönt och skimmer i blått. Väldigt fint! Täcker väl med två lager. Jag är inte så himla förtjust i flakes egentligen men det här är helt okej. Det bästa jag testat på ett bra tag.



Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-25 06:38:07

Mycket snyggt! Jag gillar kombinationen av lila och oranget.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-25 08:26:33

Bästa flakeslacket jag sett på länge, men jag är förstås ändå mer intresserad av själva asken. Undrar om Koh skulle tycka att det var en bra eller dålig sak. Har de lyckats, liksom?

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-25 10:14:22

Snyggt!

Vart skaffar du dina Koh-lack? Jag har jagat Koh ett tag men inte lyckats.

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-10-25 11:43:48

Tjusigt! och en rolig detalj med asken. Annorlunda helt klart.

Postat av: Anki
Publicerad 2011-10-25 12:27:23

Åh vad likt mitt gamla lack från OPI (Merry Midnight). Nu blev jag sugen på det..

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-25 16:08:16

Väldigt vackert!!

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-10-25 17:09:37

Japp, verkar väldigt likt OPI Merry Midnight och Orlys nya Fowl Play!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-25 17:56:09

Kerstin! Det är rätt fin.



Chaosophia! Det är mycket snyggare än Fowl Play om ju är rätt lik. Sen håller jag med. Jag gillar också asken mest, som vanligt... Jag tror de tycker de har lyckats, jag har ju köpt lacket. Skulle nog inte gjort det om man inte fick asken...



Annika! Jag köper direkt från deras hemsida.



Evelina! Ja, den är lite annorlunda!



Anki! Ja, de är väldigt lika.



Annie! Ja, det är bättre än många andra liknande.



Aandrea! Ja, extremt. Men lite bättre. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela