Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holofredag- Epona

Publicerad 2011-10-07 14:06:00 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Nu lät det på Kerstin som om holofredagen var hotad i hennes fall, men det är ju ett så bra påhitt så jag kör ändå. Visserligen kan ju alla dagar tyckas vara holodagar här på vår blogg, men vad tusan, vi älskar holo, så är det bara.

Det här lacket har jag inte idag, jag törs mig inte riktigt på att ha gröna naglar på jobbet, men i helgen bar jag det. Vad är det för lack då? Jo Epona, från den keltiska kollektionen, aka Sminkans egenfrankade holoserie. Jag beställde ett gräsgrönt lack från Sminkan och hon bestämde att mitt lack skulle uppkallas efter Epona, hästarnas gudinna. Smickrande! Det har samma färg som det första vårgräset, ett perfekt hästlack alltså! Lacket kom med perfekt tajming på min födelsedag, tack för presenten kära Sminkan! Eftersom det inte är jag som har gjort det kan jag inte säga vad det innehåller, bara att det är himla tjusigt, bildar vackra, om än inte jättekraftiga, regnbågar och täcker med tre lager. Är ni sugna på receptet får ni fråga Sminkan alltså.

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-07 16:58:25

Vad fint det blev! Jag är nöjd med mig själv!:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-07 17:10:17

Sminkan: Med all rätt, jag tycker också att det är superfint!

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-10-07 19:03:52

Detta var riktigt tjusigt! Bra jobbat :)

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-07 20:24:03

Jag bara älskar de underbara namnen på Sminkans holoserie! Själv får jag alltid asfalt i hjärnan så fort jag frankat ett eget lack och försöker vara lite fantasifull på namnfronten.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-07 22:25:48

Vilken fin present och vilket fint lack!

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-10-07 23:56:38

This is probably the best green holo I have ever seen! Love it! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-08 09:18:12

Fantastistkt fint! Som en varmare version av Reclaim.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-08 11:07:56

Evelina: Visst är det!



Annika: Åh jag vet, jag också! Och alla hennes berättelser kring namnen, superkul!



Nailtastic: Ja verligen, jag har sån tur:)



Cristina: It's really, really beautiful!



Kerstin: En mycket bra beskrivning, jag har också tänkt på det...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-10-08 21:40:14

Helt underbart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-09 12:53:33

Zizzie: Ja visst är det!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-10-09 13:40:07

Absolut! Jag är avundsjuk! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-09 16:20:41

Zizzie: Det kan jag förstå, det är ett underbart lack och Sminkan är ett gull som gjorde det åt mig...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 09:05:49

Fantastiskt fint! Verkligen ett vårgräsgrönt lack, och jag gillar det till max.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-11 15:38:11

Chaosophia: Det är det verkligen och jag med:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela