Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essence Out of my Mind

Publicerad 2011-10-27 07:18:00 i Naglar - duokromatiska,

Det här vackra lacket har jag fått i present av Alizarine-Féline. Det var verkligen en fantastisk överraskning! Det är ett multikromt lack även om mina bilder inte visar det. Jag har alltid svårt att fånga lackens "lilla extra" vare sig det är glitter, holo eller duokromatiskt. Jag kan alla fall se turkos, lila, guld och grönt i det. Tre lager av lacket krävs, här är det två tunna och ett rätt flödigt. Det har normal torktid med hjälp av Seche Vite. Det är jättefint! Det blir superskimrigt i solen men man ser mer av färgskiftningen i skugga. Det är bra synd att det inte säljs i Sverige...
På solskensbilderna ser man alla fall det gröna skimret även om det inte syns att det är duokromt. Samma med skuggbilderna men där finns också en lila som skymtar i nagelkanterna.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-27 08:54:59

Oj vad vackert, tankarna dras till sjöjungfrur och hav!

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-27 10:53:16

Fabutastiskt!! Om jag får använda detta underbara ord som jag såg dig skriva i ett tidigare inlägg. Underbart lack, och ett underbart ord... :-)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-10-27 10:57:26

håller med Annika!!!!!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-27 11:34:06

Jättesnyggt! Det är verkligen onödigt svårt att få tag på Essence-lack, jag vill ha ett helt gäng av dem

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-27 13:22:06

Jävla Essence, jag svär fan varenda gång jag ser någon visa upp deras lack även om just det lacket i sig inte är vidare lockande. Hur svårt ska det vara för dem att ha en webshop liksom? Som skickar till hela världen? Aaah, jag är upprörd igen.



Lacket är i alla fall väldigt väldigt fint! Jag undrar fortfarande om man behöver detta när man har Zoya Charla?

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-27 14:03:30

Såå vackert! Och jag vill ha, så jag håller helt enkelt med ovanstående talare, hur svårt kan det vara att ha en webshop så att vi också kan få tag i detta??

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-27 14:13:36

Finfint! Hoppas att Essence kommer till Sverige snart.

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-10-27 14:24:48

Underbart!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-27 16:30:23

Honi! Jag tänker på en sommarhimmel i skymning. Blått, lila och guld är sommarskymning i min värld. :D



Annika! Det är himla fint!



Liza! Jag med.



Cactus! Absolut. Jag tycker de kunde lanseras i Sverige...



Chaosophia! Det här är inte ett dugg likt Charla tycker jag. Däremot är den här lik Charla: http://sminkan.blogg.se/2011/january/essence-choose-me.html

Har man den ena av dem två så klarar man sig. Den här är duokrom eller multikrom, mina bilder bara suger.



Annie! Ja, jag håller också med.



Kerstin! Ja, det kan man hoppas.



Evelina! Ja!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-27 16:49:43

Åh så vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-27 22:34:54

Vackert! Ska bli kul att testa min, men det kan nog dröja till sommarren...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-28 07:00:41

Sanna! Ja, den är fin!



Emma! Ja, det är ett fint lack för sommardagar!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-28 09:28:56

Hjärnsläpp.. Du har rätt, som vanligt! Tack för påminnelsen om Choose Me.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela