Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze OMG

Publicerad 2011-10-06 19:53:58 i Naglar - holografiska lack,

Efter att ha visat mer skraltiga hololack så måste vi ju klämma i med det bästa vi har, eller hur? Det här är enastående OMG från China Glaze, namne med hela den makalösa kollektionen, OMG, som släpptes 2007. De här lacken är sedan länge d/c och man för betala löjliga summor på eBay för dem, men jag fick en decant av Emma så nu kan jag också bära den här underbara juvelen!
Jag kan ju berätta att jag bara saknar två av lacken idag, det här och BFF. Eller jag saknar ju inte det här längre men jag har bara 5 ml så jag slösar inte med det, om vi säger så. Jag har andaktsfult burit det sedan i måndags och jag har det fortfarande på mig. Jag vet inte om jag kommer ha det till dess det blir slitet men än har jag inte tröttnat. Dessutom ser det nylackat ut, så perfekt som om det vore plastnaglar jag hade. Konstgjort perfekt, liksom. Och regnbågarna... Ah! Till och med en regnig dag ger det mig glädje då det svara upp mot allt ljus, även elektriskt, med en stor regnbåge.
Det ni ser på bilderna är tre lager av lacket. Det är ganska skirt. Det är dock väldigt lättlackat, torkar på sekunder och ja, är allmänt perfekt. Jag fattar inte vad det var för fel på mig 2007. Jag började med att köpa fem, det gröna, de blå och de lila. Sen gav jag bort det ena lila och köpte till det beiga, det fuchsiarosa och det guldfärgade. Sen fick jag TMI. Slutligen köpte jag LOL igen, från eBay för lika mycket pengar som jag köpt alla de andra för... Det silvriga var dock inte intressant då det begav sig för jag hade ju Sally Hansen Magical Crystal Ball. Idag undrar jag varför jag var så snål? Varför förnekade jag min personlighet? Har jag någonsin tittat på mina femton svarta, matta ögonskuggor och tänkt "det är för många"? Nej. Har jag någonsin sagt "det räcker med 100 gröna nagellack"? Nej. Så varför trodde jag att det skulle räcka med ett silvervitt holografiskt lack? Hur många har jag idag? Tio? Men inget OMG... Jo, decanten, men ni förstår vad jag menar. Idag kostar det här dessutom så mycket att det inte kommer på fråga att köpa det från eBay. Tyvärr.
Ja, det var lite dagsljusspam. Nedan kommer lite bilder tagna med blixt. Lacket är totalt övermagiskt. Jag älskar det. Om ni har en oälskad flaska OMG hemma och vill byta den mot t.ex en flaska Arawn eller så, säg till. Jag skulle vårda den ömt och kärleksfullt och eventuellt sy en kudde i sammet åt den att vila på. Holo-perfektion. Wow. Den gör verkligen skäl för sitt namn. OMG!


Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-06 20:39:13

Det är verkligen helt sjukt fint! Overkligt perfekt om rymdnaglar. Jag vill också ha! Kanske kan vi starta en namninsamling och få CG att släppa lacken igen?

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-06 20:39:39

Vill ju verkligen ha en flaska av det här också en vacker dag, men de andra färgerna i kollektionen lockar än så länge lite mer... silverholo har man ju... :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-06 21:03:59

Så sjuuuuukt snyggt! Vill ha, men det är ju rätt dyrt på eBay.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-06 21:04:56

Holoeffekten är verkligen fantastisk! Och det var inte bara du som var dum, vi skulle köp alla och haft dem på en sammetskudde, suck suck..

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-06 21:06:47

Var tvungen att kolla på ebay, helvete vad dyr den är! Mkt värre än många av de andra i den kollektionen...

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-10-06 21:19:48

OMG vad fint! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-06 21:26:18

Kerstin! Ja, tänk om de skulle göra det...



Cactus! Ja, men har man inte lila och blå holo också? Och rosa? :D



Nailtastic! Ja, för dyrt. Tänk om man vore rik...



Emma! Visst. Vi borde skämmas båda två. Vi var verkligen korkade...



Josephine! Ja, det är det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-10-06 21:47:44

Å det är underbart! Saknar det verkligen i min Helmer, det skulle göra sig bra där :)

Postat av: Angelica
Publicerad 2011-10-06 22:32:41

OMG!!;)

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-10-06 22:57:46

This is really stunning... I own 5 polishes from OMG Collection but unfortunately I missed this one. :( Maybe one day I'll be lucky and I'll find in on Ebay. :)

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-10-06 23:27:51

Helt otroligt vackert lack!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-10-07 01:28:16

S''*TAN I GATAN VA SNYGGT

vill ha!!!

Håller medKerstin där..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-07 06:17:06

Kajalen! Ja, jag önskar också jag hade den i full flaska.



Angelica! Exakt!



Cristina! It is amazing!



Agneta! Ja, fantastiskt.



Liza! Ja, det vore onekligen trevligt men frågan är om de skulle vara lika holografiska. Jag har en tanke om att China Glaze tronica-collection var tänkt att vara en relansering av OMG men att de inte fick till det holografiska och därför döpte om lacken. Basfärgerna är ju samma, det är bara att de är scattered och inte linear som skiljer.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-07 08:56:51

Åh, vilken underbar hyllning till OMG!. Jag diggar det där med att sy en kudde i sammet. fniss Jag har detta lacket. Jippi. Jag har det. happy dance När dessa lacken var tillgängliga slog det mig aldrig att de kunde bli d/c och när jag upptäckte tjusningen med lacken så låg de på eBay och var dyra. Efter mycket slit fick jag ihop kollektionen och det var en lättnad. :) Nu kan man andas ut.

Postat av: jessika
Publicerad 2011-10-07 09:22:41

fan vilken häftig blogg =)

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-10-07 09:28:41

rikgigt snyggt!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-10-07 12:33:17

Jag är verkligen glad att det här var ett av de första OMG-lacken jag köpte innan de gick upp i pris.. det är underbart vackert!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-07 13:30:16

Första gången jag bar detta kände jag typ "meh" men då förstod jag inte grejen med holo riktigt... Nu tycker jag att den är superfin!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-07 16:57:34

Pamsan! Jag vill verkligen köpa det men alltså, över 40 dollar... Jag köpte ju mina för $2.5...



Jessika! Tack.



Anonym! Jag håller med om att det är tjusigt.



Roxcat! Ja, det är så vackert...



Annie! Ja, den är magisk!

Postat av: Linda
Publicerad 2011-10-08 06:54:47

Jag fick lov att gå in på e-bay för att se vad löjliga summor egentligen innebär.. jävlar vad dyrt det var! :O

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-08 08:31:17

Linda! Aningens för dyrt för att man ska klicka hem det...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-08 11:09:40

På sätt och vis är det bra att de discontinuedade lacken. Och det var ett bra val att döpa om Tronica. Tusen gånger hellre att de gör så än behåller samma namn på nån taskig kopia...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 09:02:25

Jag var också dum i huvudet och gav bort det här. Tyckte det var för platt för min smak då minns jag... eeeeeeeeeeeeh.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-10 17:48:19

Emma! Så sant!



Chaosophia! Helt galet. Man måste haft fel på huvudet då, 2007. Varför, varför skulle man göra sig av med de här och spara på en massa annan skit. Nu släpper jag inte ifrån mig lack på samma sätt längre. Oroar mig för att ångra mig.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 18:54:35

Jag förstår dig, till fullo. Inte ens lacken jag verkligen inte trivs i vill jag göra mig av med, egentligen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela