Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Mahoganie

Publicerad 2011-10-29 22:10:00 i Naglar i brunt,greige,beige,

China Glaze Mahoganie är ett brunt lack med prismatiskt glitter. Ett av de lack som släpptes med de 50 Speciality Colors eller vad den nu hette, den galna men underbara kollektionen med lack som kom för ett par år sedan. Jag har några av lacken, kanske tio, och vissa är fantastiska (Atlantis, Medallion och några till) andra gillar jag inte alls (Cosmic, den här och några fler). Att jag inte gillar Mahoganie är inte lackets fel. Jag borde inte fått för mig att jag skulle uppskatta det till att börja med. jag har Glitter Gal Dark Brown, ett lack som är ganska likt Mahoganie och som jag egentligen inte gillar. Varför skaffa ett till? Man kan verkligen undra varför man köper vissa lack...
Kanske köptes den för att jag vet att Kajalen älskar sitt och hennes smak brukar vara god vad gäller lack. Kanske var det besvikelsen när jag återigen konstaterade att jag inte gillar GG Dark Brown och jag önskade att det fanns ett subtitut med mer oumpf. En bättre version. Mahoganie är förvisso GG Dark Brown på steroider, men det är samma blaskiga, varma, bruna basfärg. Bu! Jag gillar inte mellanbrunt och jag gillar inte varma, rödtonade bruna. Jag gillar askiga, leriga, svärtade eller gråaktiga bruna. Jag gillar vampiga rödbruna krämlack. Jag gillar auberginetoner. Jag gillar inte det här. Jag hatade det omedelbart jag målat på det men tvingade mig själv att härda ut och bära det en dag. Så fort jag kom hem åkte det dock av och det kommer knappast att användas igen inom någon nära framtid.
Tre lager av lacket. Helvetiskt att ta bort. Jag brukar inte ha problem med glitterlack men det här tog över 20 minuter att få av naglarna. Jag är besviken.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-29 22:38:01

Jag gillar inte brunt vidare mycket egentligen men allt med hologlitter funkar för min del :)

Postat av: Lina
Publicerad 2011-10-30 00:54:45

Jag tror att jag gillar det faktiskt, kan vara allt hologlitter som gör att ajg tycker att det ser snyggt ut men ja.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-10-30 03:25:29

Jag gillar det verkligen men håller med om borttagningen, fy vad trist det blir med borttagningen när det sitter så hårt. Även om jag gillar det så håller jag med om den rödbruna färgen. Det finns ju absolut snyggare bruna nyanser! Trots allt gillar jag det, har ju inte så många glitterlack och speciellt inte många holo. Jag tycks ju bara få duds ;)

Postat av: Johanna
Publicerad 2011-10-30 08:05:16

Så snyggt!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-30 09:14:46

Cactus! Jag är nog inte så ättflörtad när det kommer till glitter. Allt med holo däremot. Mmm!



Lina! Ja, prismatiska glitter ser ofta fina ut men jag gillar väldigt få när jag väl målar med dem.



Nailspotting! Det här var det värsta sedan Blue Sparrow... Usch!



Johanna! Nja, jag vet inte riktigt. Inte på mig.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-30 10:56:48

Synd p borttagningsstrulet, för lacket var verkligen fint tycker jag.

Postat av: Johanna
Publicerad 2011-10-30 11:59:21

Hej, skulle bara säga att din blogg var väldigt fin, kika gärna in hos mig så kanske vi kan följas på bloglovin? :)

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-10-30 14:19:27

Lacket ser rätt snyggt ut men jag skulle nog inte bära det pga den bruna nyansen.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-30 21:19:31

Kerstin! Nja, jag är nog beredd att ta lite jobb med removern om lacket är tjusigt. Det här är inte värt det.



Johanna! Kul att du gillar bloggen!



Agneta! Nej, det bruna är inte fint...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-10-31 21:39:17

Men det här var ju hur snyggt som helst - tycker jag som älskar bruna lack! Jag tror t o m jag skulle kunna leva med att det är så bökigt att få bort när det är såhär fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela