Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ben Nye Lumiére Brilliant Palette- Swatch

Publicerad 2011-10-11 20:42:14 i Swatchbibliotek övrigt,

Mona efterfrågade en swatch på min nya palett. Jag avskyr att swatcha, jag tycker alltid att mina swatcher är fulast, men jag tycker att den här paletten förtjänade lite uppmärksamhet så jag gjorde det i alla fall. Jag tänker dock ge ett ganska kortfattat omdömd och så får ni fråga om ni undrar något.

Swatchen är gjord delvis ovanpå Shadow Insurance och delvis på bar hud. Högst upp ligger färgerna på primer och sen är de ju utdragna så i nederkant ligger de utan. Jag kan säga att den här paletten verkar inte innehålla en enda dålig skugga, vissa syns knappt ens skillnad med och utan primer och skimret är gudomligt. Den lilarosa och den lila på översta raden verkar inte riktigt lika galet pigmenterade som de övriga, men alla de andra är fantastiska. Jag sörjer inte ett dugg att jag betalade 470 kronor för dessa fantastiska skuggor!

Kommentarer

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-10-11 21:02:30

Beautiful palette! I love all these bright shades, even during the winter! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-11 21:06:27

Cristina - PeeBeforePolish: Me to, they are lovely! They might have looked even better in the summer, but they still look great:)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-10-11 21:18:45

Det är verkligen tryck i färgerna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-11 21:58:27

Kajalpennan: De är riktigt pigmenterade och fina!

Postat av: mona
Publicerad 2011-10-11 23:40:43

Tusen tack, snälla!!!! Såå fina de är!!! Och så var det en make up...? Hehe, jag är visst aldrig nöjd... kramar

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-12 06:14:52

Snygga och klara färger. Som en liten regnbåge! Mycket trevligt! Min önskan nummer två är en regnbågesminkning! Du år välja om du vill göra den eller den gul-orange-lila först. Eventuellt kan du välja att göra bara regnbågen, men helst båda. :D

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-12 11:25:09

Underbara färger!! Jag ser fram emot att se en make up med dessa framöver.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-12 15:09:49

Sjukt fina färger!



Förresten, var shoppar du överlacket som du tipsade om hos mig?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-12 22:18:21

mona: Japp! Tålamod Mona, det kommer ska du se:)



sminkan: Japp de är kalasfina, min hand såg verkligen ut som en regnbåge. Hmm, ja den andra önskningen var ju lite bättre i alla fall. Vi får se vad jag kan hitta på...



Annika - Dragonfly Polish: De är så in i bomben fina! Ska bli jättekul att använda den på riktigt:)



Kerstin: Ja visst är det! Ja du, jag köpte nog mitt på 8ty8beauty tror jag. Poshé är stora, typ som Seche Vite så de finns hos de flesta amerikanska nagelshoppar. Kanske hos nån svensk med, annars skulle jag gissa att du kan köpa det på tradera. För du gillar inte att shoppa internationellt va?

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-13 18:26:56

Tack för svar o tips! Jag shoppar gärna internationellt, men har ännu inte kastat mig ut på ebay. Men någon gång ska vara den första :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-13 21:08:34

Kerstin: Nemas problemas. Önskar dig god shoppinglycka:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela