Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa cut crease med Ben Nye och Isadora

Publicerad 2011-11-29 22:13:24 i Emmas FOTD 2011,

Ja ni kära vänner, då var det dags att ta oss i sminkkragen igen. Trots att det inte märks så tydligt så vill jag väldigt gärna att detta ska vara en kombinerad smink och nagelblogg, jag har bara inte riktigt tid och energi att kunna verkställa det. Men nu tänkte jag i alla fall visa er lördagens sminkning.

Hyn
Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Pink Swoon

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Ben Nye Azalea och Isadora Smoky Eyes palette, de två mörkaste skuggorna

Highlighter: Brite Bird Big Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Wispies

Läppar
Läppstift: MAC High Tea


Här har jag använt två fenomenala paletter, dels den färgglada från Ben Nye och så Isadora Smoky Eyes Palette. Det är två helt olika paletter såklart, men de kompletterar varandra riktigt bra, har man dem båda kan man göra mycket fint. Här har jag applicerat knallrosa Azalea på ögonlocket och en mörkgrå och svart i globlinjen. Highligher är Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog och så har jag eyeliner och lösögonfransar med. Fint tycker jag att det blev, jag trivdes väldigt bra i detta...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-29 22:23:52

Underbart fint!



Hur trivs du med Freja?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-30 05:54:17

Så snyggt! Jag älskar cut crease tekniken och färgerna är så snygga ihop. Bilderna är också jättefina. Det är verkligen roligt att se en och annan sminkning här, det håller jag med om.

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-11-30 08:40:14

Riktigt snyggt rosa!! :D .. jag förstår dig precis att man inte orkar eller har tid att ägna bloggen tiden som man egentligen skulle vilja lägga.. men man har ju ett liv utanför cibervärlden :P

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-30 16:07:28

jättefint!

Postat av: marybeth
Publicerad 2011-11-30 20:57:02

Fina, fina Emma! Du gör alltis så himla fina sminkningar! Gillar verkligen det här, att rosa kan bli så himla snyggt alltså :D Du är verkligen en inspiration <3

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-01 17:13:11

Alltså... som vanligt en väldigt fin sminkning, men ännu en gång är jag mest bara redo att döda för att få dina eyeliner-skills!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-03 18:28:23

kerstin: Tack! Jag trivs väldigt bra med Freja. Den är ju superkrämig och färgen är väldigt bra. Sen tycker jag att den blir lite blankare än min GoPressed Base efter ett tag, men å andra sidan är den mindre torr så jag kan leva med det...



Sminkan: Tack! Ja jag gillar ju också den tekniken. Japp, vi borde ha lite mer smink här på bloggen:)



Vanesa: Tack! ja så är det tyvärr. Men å andra sidan är det kanske något positivt också:)



Sanna: Tack!



Marybeth: Åh tack, vad roligt att höra:)



Chaosophai: Tack! Åh vad snäll du är:) Det är bara att öva på, eyeliner kräver tyvärr mycket träning för att behärska. Min akilleshäl är att jag har svårt att få det symetriskt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela