Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie School of Hard Rocks

Publicerad 2011-11-07 08:26:00 i Naglar i blågrönt&turkos,

Efter en ganska glittrig period är det dags för något annat. Något rent och skarpt och snyggt som krispiga nymanglade sänglinnen eller en frostnupen höstmorgon! Jag älskar, älskar, älskar det här lacket! 
Essie School of Hard Rocks är ett underbart krämlack, täcker med två lager och är suveränt att måla med. Det torkar snabbt och har fin glans. Perfekt! Dessutom har det den perfekta nyansen mellan blått och grönt. Jag trodde inte att den skulle vara så fantastisk men väl på nageln är den bara wow! Jag behöver sådana här lack mellan mina glitter- och hololack för att ge mig lugn, balans och stadga i livet. Det här lacket skulle jag kunna gifta mig med. Precis perfekt blandning av stabil och trygg och lite äventyrlig. ♥



Mer kärlek kommer här i form av babykatten Siri som sover i sin fåtölj. Hon ser så mysig ut. Man vill bara borra in ansiktet i den mjuka pälsen på hennes mage och muffla in sig, liksom. Risken finns dock för att man skulle ha ett antal små klor i huvudet då... :D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:49:25

Jag förstår verkligen varför du gillar det här lacket så mycket!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-07 13:21:16

Lacket är riktigt fint, men Siri är så söt att hon stjäl all uppmärksamhet från lacket. Den där bilden skulle passa perfekt in i vilken kattmatsreklam som helst ^^

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-07 13:54:59

Väldigt vackert! Ser ut som ett harmoniskt lack liksom. ;-) Jag har inte varit så sugen på Essie den senaste tiden, men det här är jag nog tvungen att ha i alla fall.



Och vad söt Siri är! Gosemissen! :-D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:00:21

Chaosophia! Det är så vilsamt och rent.



Annie! Siri är söt, det är hon. ♥



Nailtastic! Jag älskar det här så jag uppmuntrar definitivt till inköp av det!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-11-07 15:41:50

Verkligen snyggt!

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-11-07 15:47:50

Åh vilken vacker beskrivning! :D

Älskar tonen i det här lacket, kan verkligen förstå vad du menar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-07 16:16:05

Riktigt snyggt!

Siri <3

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-11-07 17:00:49

Nydelig! Jeg trenger også noen sånne fininger innimellom glitteret. :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 17:38:19

Kerstin! Den är helt ljuvlig!



Andrea! JA, jag med!



Sanna! Siri är fin, visst!



Solveig! Ja, man behöver andas lite och vila ut efter allt bling.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-07 20:16:10

Jag tycker allt det ser ut som att hon vill ha sällskap ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 20:58:53

Kajalen! Man skulle kunna tro det. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-07 21:34:08

Babykatten Siri är underbar! Lacket är sådär tycker jag...

Postat av: Anutka
Publicerad 2011-11-07 21:44:39

Wow, I love this color! Looks great :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-07 22:51:06

Ja det här var verkligen snyggt - mycket finare än jag trott när jag sett "flaskbilder"!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-08 07:25:07

Emma! Äsch, du är så hård mot krämlack. Men klart Siri är bäst!



Anutka! I love it too! It is amazing!



Makeupoholic! Den är så mycket snyggare än jag någonsin trott!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela