Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En liten jämförelse

Publicerad 2011-11-04 21:22:43 i Nagellack - jämförelser,

Det var ju någon som ville se jämförelser och så när jag visade mina hundrasextio holoswatchsicles nedan. Jag beslöt att titta närmare på några ljusgröna hololack och ett prismatiskt lack som kontrast. Dessutom visar jag ett par "tvillinglack", eller dupes, när jag ändå är i farten. Låt oss börja bena lite i det hela.
1. Längst till vänster ser ni  KleanColor Holo Green. Med ett sådant namn tänker man ju att det ska vara holo men nej, det är det inte. Det är ett prismatiskt glitter nedsänkt i en blekgrön jellybas. För att vara holo ska lacket bilda regnbågar, om än löst hållna sådana, som ni kan se på lacket längst till höger.
2. Här ser vi klassisk, så kallad "linear" holo. Det är först Koh Metallic Green och som nummer 3 ser ni Nfu Oh #66. De är så lika att de är utbytbara men jag tycker nog att Koh-lacket har aningens mer färg i sin bas men det är försumbart.
4. En klassiker. Supersläta L8R G8R, en så linjär holo man kan åstadkomma. Perfektion.
5. En scattered holo, alltå en grövre partikelstorlek på glittret som då alltså ger en mer spridd regnbåge. Det här är Milani Hi-Tech.
Min favorit? L8R G8R och Metallic Green. Varför? L8R G8R är holo-perfektion med sin perfekta regnbåge och extremt fina partikelstorlek. Man ser knappt hologlitterpartiklarna alls utan det bara smälter ihop till en helhet. Metallic Green är också himla fin och betydligt bättre att måla med än kompisen från Nfu Oh.
Okej, här kommer en uppdatering av det här inlägget. Kajalen frågade hur He's Going in Circles står sig i konkurensen så jag slängde ihop en liten bredare jämförelse:
från vänster till höger ser vi
1) Nubar Reclaim, 2) mitt frankenlack Melusine, 3) China Glaze He's Going in Circles, 4) Koh Metallic Green, 5) Nfu Oh 66, 6) China Glaze L8R G8R, 7) Milani Hi-Tech och 8) KleanColor Holo Green som fortfarande inte är en holo. ;D
Aningens annan vinkel men i princip samma sak.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-05 08:13:27

Vilken härlig jämförelse! Måste plocka fram mit L8R G8R och lacka med det igen. Första (och enda) gången jag använde det (3-4 år sen)a så var jag inte så imponerad kommer jag ihåg. Tror jag skulle känna annorlunda i dag. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-05 11:42:30

Nailtastic! Ja, ta fram det! Jag tror inte jag fattade hur unikt och häftigt det var då när det kom och vi köpte dem.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-11-05 14:59:03

Jag har faktiskt bara ett lack från China Glaze OMG kollektionen, nämnligen LOL och den älskar jag förutom att den sitter så dåligt på mig. Samma med Nfu-ohs holo lack, riktigt irriterande.

Jag tycker att scattered holo är jäkligt snyggt, är som två in en glitter och holo.....

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-05 21:19:12

Lina! Jag gillar också de som är scattered. Jag gillar alla holo!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:34:46

Min favorit här är faktiskt Hi-Tech från Milani. Tur att jag äger den iaf. ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:09:15

Chaosophia! Ja, den är ju fin så det är ingen dum favorit!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-07 20:21:56

Har du He's going in circles? Nyfiken på hur den står sig emot koh och nfu.oh

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 20:58:24

Kajalen! Fixat!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-08 07:07:24

Tack! Ungefär som jag trodde den skulle vara

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-08 07:28:53

Kajalen! Ja, den är inte mest holo av Kaleidoscopes men den är helt okej.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela