Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dark Envy

Publicerad 2011-11-24 21:21:17 i Emmas FOTD 2011,

Jag tänker bryta av Sminkans blå temavecka och visa er lite smink. Det borde såklart vara blått, men det är det tyvärr inte. Det är neutrala skuggor och en grön eyeliner med lite dragning åt tealhållet, nämligen Dark Envy från MAC. När jag var och hälsade på Sminkan för några veckor sedan tog jag fel tåg och hamnade av misstag på Åhlens. Jag hade egentligen kösptopp men det fanns en enda kvar av denna eyeliner sm jag sedan innan var sugen på och då kändes det som ödet så jag slog till. Vacker är den, men jag tycker faktiskt att MACs matta fluidlines är otroligt mycket bättre än de skimriga. Ni känner mig, jag älskar skimmer, det är alltså ingen invändning mot skimret i sig, det handlar helt enkelt om att de skimriga är mycket sämre pigmenterade och kräver mycket mer jobb för att bli snygga. Löjligt nog har jag fyra skimriga Fluidlines och bara tre matta. Jag lever alltså inte som jag lär, men ni får tro mig på mitt ord, de matta är bättre, men de skimriga mer frestande:)

Hyn
Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Uran Decay Eyeshadow Primer Potion
Ögonskuggor: Urban Decay Naked och Buck

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyeliner: MAC Fluidline Dark Envy

Kajal: Laura Mercier Black Turqouise

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar
Läppglans: Clarins Instant Light 01

Här passade jag på och testade Naked och Buck, de enda skuggorna jag inte hade testat i Naked-paletten. De är ju matta så dragningskraften var låg för mig. De är helt okej skuggor i alla fall, men trista... Naked ligger på ögnlocket, Buck i globlinjen och så har jag Virgin som highlighter. Resten är barnsligt lätt, det fattar ni så det skriver jag inte ut.

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-24 21:36:10

Väldigt in färg, om än inte blå. Djup och härlig. Bra köp, enligt mig, men jag har nog aldrig hindrat något inköp någonsin.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-24 21:58:39

Sminkan: Tack tack. Nej det har du faktiskt inte, du bara säger köp, köp, köp:) Jag hade fått för mig att jag behövde denna för att Shade är så torr. Sen kom jag hem och upptäckte att jag hade köpt en grön cakeyliner från Mist förra året vid samma tid. Men skitsamma, det är inte hela världen...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-11-25 08:11:39

Superfin på dig! Jag förstår att du inte kunde stå emot,det hade inte jag heller kunnat :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-26 19:11:23

Ibland är det bra att ta fel tåg. ;D



Är MACs fluidline måhända din favorit när det kommer till eyeliners? Du får ju alltid till så perfekta sådana, och jag är på jakt efter en jag kan vara nöjd med, så om du har något tips får du gärna säga till.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-27 12:49:15

Kerstin: Tack! Haha, nej ibland är det svårt.



Chaosophia: Ja så kan et vara:) Tack tack. Ja av de eyeliners jag har nu så är nog Fluidline favoriten, de matta då som sagt, skimriga har andra märken bättre tycker jag. Min absoluta favoriteyeliner är egentligen Clniques Brush on Cream Eyeliner men den har tyvär slutat att säljas i Sverige. I andra länder ska den dock finnas så kan du få tag på den tycker jag att du ska köpa den istället, jag ska försöka få tag på en sån när min svarta Fluidline är slut. Sen finns Cliniques inte i så många färger, men gissningsvis är du ute efter en svart? Sminkan och jag skrev förresten om våra favoriteyeliners här http://sminkan.blogg.se/2010/may/vara-eyelinerfavoriter.htm lifall du vill läsa... Listan har nog ändrat sig ngt för mig, men det är fortfarande bra eyeliners jag har listat här...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-27 19:00:52

Jag ska försöka kolla på Fluidline när jag nu än kommer ha chansen till det, och dessutom hålla ögonen öppna efter den från Clinique! I dagsläget kör jag med den där Indelible som jag köpte hos MAD minerals, men tre av de fyra färgerna jag skaffade var för torra och fick slängas. Den bruna, chocolate mousse, är dock toppen! Kanske så att den sitter lite för hårt när det är dags att ta bort den så jag alltid lyckas gnugga så mycket att jag får ont i ögonlocken, men det kanske är ungefär lika med alla gelliners?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-29 18:24:54

Chaosphia: Det låter som en bra plan tycker jag. Aj då, vad trist. Jag har bara Scuba Dive och den är i konsistensen. Hmm, jag tycker inte att Fluidline är svår att få bort, inte Indelible heller. De sitter kanske extrabra på dig:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela