Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze It's Alive!

Publicerad 2011-11-01 17:34:00 i Naglar i grönt,

Det här är faktiskt inte dagens manikyr utan gårdagens. Jag ligger efter med mina halloween-lack, som ni märker, men ni får ta att de kommer efter Halloween men öre Alla Helgona. ;D
Det är inte första gången jag bär It's Alive. Jag hade den som layering över ett tealblått för en månad sedan men de bilderna är kvar i arkivet. Jag ska plocka fram dem sen. Här är det istället två lager av It's Alive på egen hand, något som faktiskt är snyggare. Det är lätt att måla med, det är bra torktid. Ett bra lack alltså. Enda minuset är att det krävs fyra eller fem lager överlack för att få det glasaktigt slätt, jag använde ett lager Sally Hansen Nail Quencher och fyra lager Seche Vite. Ingen krympning, vilket brukar drabba mig med glitter som kräver enorma mängder överlack, så det är bra. Det här höll faktiskt i flera dagar, tre kanske, innan jag tog bort det och då såg det fortfarande perfekt ut. Väldigt bra på det sättet alltså.
Lacket kommer från China Glaze Halloween kollektion i år, 2011, Haunted tror jag den heter. Det är det enda lacket jag köpt ur kollektionen även om de andra också såg fina ut. Jag gillar verkligen It's Alive, det är en härligt svartgrön jellybas med guldgröna glitter i större och minsre storlekar men det ger ett jämnt och ordnat intryck som inte utlöser glitter-OCD:n som jag har utan gör att jag kan se på mina fingrar med tillfredsställelse och tycka det är en vacker färg. Jag rekomenderar det här lacket varmt och passar på att berätta att borttagningen var okej, den tog under tio minuter och det värsta var att ta sig igenom allt överlack. ;D





Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-01 19:40:56

Jaa, det är verkligen jättesnyggt! Och inte så farligt bökigt att få bort för att vara ett glitter heller, tyckte jag.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-01 19:55:45

Superfint!

Postat av: Anna
Publicerad 2011-11-01 21:07:06

Åh herregud, måste ha.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-01 21:45:24

Så snyggt! Vill nog använda mitt snart också, dina bilder gjorde mig sugen på den färgen ^^

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-01 23:04:26

Jag behöver verkligen skaffa det här! Trots att fem lager överlack kändes rätt brutalt :p

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-11-01 23:27:55

Hoppade över China Glaze Halloween kollektionen i år, men detta ser jättefint ut. Kanske ska skaffa ändå ...

Postat av: Annika
Publicerad 2011-11-02 00:25:23

vilket mumsigt lack. Men vad många lager överlack O_o!



Förresten så har jag en tävling på min blogg som kör igång i morgon. Priserna är skönhetsprodukter från Tikei och e.l.f. och en liten hemlig överraskning ;)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-11-02 04:17:56

Utrolig lekker, min favoritt-halloweenlakk av året! :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-02 08:32:58

Hej allihop! Tack för alla era kommentarer och visst är det ett magnifikt lack! Jag älskar det! Jag ska iväg till veterinären med katterna nu så jag hinner inte svara er individuellt. Det är dags för tandstensborttagning och allmän översyn för mina båda damer nämligen. Hörs sen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:25:04

Jag tycker att det är så superfint, men min flaska står fortfarande oöppnad och väntar på mig. Jag tror jag är lite rädd att det inte ska möta mina förväntningar, eller att det är så fint att jag aldrig vill bära något annat igen... eller något annat. Jag vill, men vill ändå inte.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:11:55

Chaosophia! JAg tycker du ska våga prova. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela