Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Starla

Publicerad 2011-05-07 15:34:00 i Naglar i rosa,


Lite arkivmanikyr kan vi väl bjuda på så här på lördagen. Jag har massor av nytt material men det ligger oredigerat så vi får se när det kommer upp på bloggen. Jag har ju även massor med gammalt material så inlägg kommer det inte vara någon brist på alla fall.
Återigen ett bildspam som jag inte tar ansvar för. Nej, ska skulden för detta vila hos någon är det hos Zoya som gör lack som man inte bara kan visa med en bild. Zoya Starla till exempel, som ni ser här, är både färgförvirrad och ett glassflecklack som alltså behöver minst tusen bilder för att visa sina alla sidor.


En massa bilder, klickbara så klart, i skugga. En rosalila jelly med glassfleck/glitter i silver. Kall underton. Tre lager lack på bilderna, sista lagret rätt flödigt.Hyfsad täckning men viss VNL i vissa ljus. Jag trodde Starla skulle vara kollektionens lila när jag köpte henne men direkt jag såg flaskan tänkte jag att det måste blivit fel. Hon är ju rosa. Sanningen ligger väl lite mittemellan. Hon är en rosalila. Allt beror på ljuset. Här får ni två rätt lika bilder men den ena tagen i solsken den andra i lätt skugga:


Jag upptäckte också att nagellacket är mer rosa och ljusare på naglarna än i flaskan, alla fall med det antal lager jag gjort, och att naglarna inte har exakt samma nyans vilket sannolikt beror på att jag har gjort olika tjocka lager utan att tänka på det. Som färgjämförelse kommer en kapsyl till mitt favoritvatten, LOKA Smultron Citron. :)

Några detaljbilder av flecksen hittar ni här. Varsåoda, klicka upp!

Avslutningsvis en bild som jag tyckte kunde sammanfatta lacket.

Och en matchande botanisk tulpan.

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-05-07 17:56:01

Läckert både färg och glittret!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-07 18:24:21

MArie-Louise! Jag gillar det som bara den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela