Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Batik Creme

Publicerad 2011-05-04 21:09:00 i Naglar i blågrönt&turkos,


Jag tänkte visa ett lack jag haft med på bloggen förut och ett inlägg jag skrev och fotade till i maj förra året. Det är inte det äldsta som ligger opublicerat om ni tror det, men det kanske fått vila länge nog nu. :D
Ett lack jag verkligen älskar är Sally Hansens underbara Batik Creme. Det är ett lack som jag faktiskt tog för kräm när jag köpte det, men i solen ser man att det finns skimmer i den. Färgen är djupt petrolblå eller teal kanske. Alla fall helt underbart vacker!


Jag hittade det här lacket av en ren slump på eBay och klickade hem det till en väldigt billig peng. Jag ser det som ett av mina stora lackfynd! Om vare sig Rainforest från OPI eller Recycle från RBL idag gör mig hänförd trots de i mina ögon hårresande summor jag betalat för dem så är det här den raka motsatsen. Otroligt billigt och ett lack som inte gör mig besviken. Bra formula, bra färg, bra pris och dessutom inte alls speciellt vanligt. Den gamla notd:n hittar ni här och lacket har använts en del sedan jag köpte det. Det är oemotståndligt helt enkelt!

Bara titta på det! Visst är det enastående! Kommer ni på några lack som liknar detta? Jag har inget som hoppar upp i tanken direkt alla fall, utan betraktar detta som rätt unikt eftersom det innehåller skimmer. Krämlack i den här färgen går det ju tolv på dussinet men med skimmer! Jag är så svag för den här nyansen dessutom. Ni vet ju att jag har hundra krämlack i nyansen och jag älskar den inte bara på naglar utan på allt smink och till och med kläder! Har ett linne i exakt samma nyans!
 

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-04 22:08:19

Håller helt med dig om att det är en fantastiskt snygg färg!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-04 22:12:34

Väldigt fint! Sally Hansen är ett märke jag saknar helt i samlingen, känner ett tomrum där. Det här skulle gärna få fylla det!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-05 07:32:36

Tjusigt! Älskar teal-lack. Eller om det är petrol. Är ingen expert på att skilja på de färgerna.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-05 07:55:09

Det var verkligen ovanligt och fint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-05 08:50:54

Det där var hur snyggt som helst. Ett sånt lack som BB Couture skulle kunna släppa. Unikt och snyggt. Gillar jättemycket. Har inga Sallysar så jag kanske ska hålla utkik lite mer. :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-05 09:34:39

Holy Grail vad läckert! Vill haaaa...

Postat av: feline
Publicerad 2011-05-05 12:42:01

Mycket vackert. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-05 16:43:16

Makeupoholic! Visst är den vacker!



Cactus! Sally Hansen är super! Massor av bra och prisvärda och roliga lack!



Nailtastic! Nej, jag kan inte heler säga vilket som är vad..



Kerstin! Ja, skimret är hela grejen!



Pamsan! Nja, knappast BB Couture tycker jag, för de skulle smäckt in en massa microglitter som inte alltid är så läckert... Jag är lite less på att det alltid ska vara typ svarta prickar i deras lack. :D



Aila! Ja, jag skulle vilja ha en backup...



Feline! Ja, det är himla fint!



Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-05 20:21:06

Väldigt fint!

Postat av: Anki
Publicerad 2011-05-06 01:35:50

Jag tycker att det påminner om Butter Londons British Racing Green. Samma krämlika känsla, fast med pytteskimmer. Dock så är mer grön. Dock så tycker jag inte att det blå i den här är speciellt framträdande.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-06 14:53:39

Maja! Ja, jag älskar det!



Anki! Jag ser nog mer blått än du i det, men BRG är ju en sköning den med. Älskar den också!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-06 22:39:16

Haha, ja där har du en poäng.:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-12 11:55:27

Hur jävla snyggt som helst. Vill ha! Vill ha NU!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 15:26:27

Chaosophia! Ja, det förstår jag. Jag hade tur som hittade det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela