Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

RBL No More War

Publicerad 2011-05-24 23:24:00 i Naglar i grönt,


Bytte till mig No More War i höstas från Saint Bella. Ett helt okej lack i en rolig färg. Färgen är verkligen behållningen här. En brungulgrön färg som påminner om stillastående vatten. Lite äcklig, lite rolig, lite unik. Jag gillar färgen. 

Lacket är helt okej i formulan. Inte tjockt, inte tunt och inte segt. Det är okej att måla med. Det är lite långsamt att torka och några naglar vill bubbla sig lite men annars är det inga klagomål. Det är heller inte fantastiskt så priset för RBL känns rätt omotiverat. Jag har aldrig förstått dem som hävdar att RBL skulle ha sådan enormt mycket bättre kvalitet än andra lack. Jag har inte haft någon speciell tur med något av dem jag provat. Samma sak med BB Couture som ju också har högt anseende för formulan men som är extremt ojämna i kvalitet beroende på färg.

Som ni ser är bilderna från hösten 2010 och min gamla balkong.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-05-25 22:52:58

Inte min färg direkt men jag förstår charmen i det. Men du har rätt- alla RBL lack är inte bra i formulan. Chinoise därifrån är perfekt att lacka med men håller rätt så dåligt. De har bra lack och dåliga men det har ju även lågbudgetmärken som IsaDora och Depend. Så man kan ju undra över det höga priset..... Fick Chiffon idag! Det är superfint- ska testa det så fort jag lessnat på det mintgröna spektaklet jag har på naglarna nu :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-26 05:57:03

Veronica! Kul att du gillar Chiffon! Och visst är det så som du säger. De flesta märken har lack som är både bra och dåliga. RBL är helt enkelt inte värda priset om man betänker att IsaDora och Depend gör lika bra lack i princip lika ofa. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-26 08:12:31

Jag gillar verkligen den här färgen! Tyckte inte det var spektakulärt att måla med direkt, eller att det hade vidare bra hållbarhet. Efter alla ravings om märket hade jag förväntat mig mycket mer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-26 17:06:09

Chaosophia! Färgen är underbar. Önskar bara att märket var antingen bättre eller billigare. Ingen av oss verkar direkt imponerade...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela