Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI The IT-Color

Publicerad 2011-05-03 20:55:00 i Naglar i gult,


OPI The IT-Color tyckte jag var ful när den kom med en kollektion som jag tror hette Mod Brights. Jag har för mig att det är samma kollektion som Dating a Royal och Green-witch Vilage, som jag köpte, men jag kan vara helt vilse i pannkakan för det är länge sen nu. Hur som helst, The IT-Color har liksom blivit mer och mer intressant och nu har jag äntligen köpt den!


En färg mellan brandgul och pumpa skulle jag säga. Vissa klassar den som gul men jag tycker nog den också kan kallas orange. Fast den är som sagt någonstan i mitten på den skalan. Tre lager krävs för täckning och första lagret blir rejält strimmigt. Den jämnar dock ut sig fint och torkar normalsnabbt. Ett roligt lack att äga!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-05-03 21:14:35

Åh vad jag önskar att en nyans som denna kunde se bra ut på mig!

Helt fantastisk på andra, inkl. dig!

<3

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-03 21:45:16

Det här ser ut som en mycket trevligare gulorange än de där halloween-orangea, gillar!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-03 21:48:26

Jättefint! Jag gillar nästan denna bättre än CG:n nedanför, denna är mer ovanlig!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-05-03 22:03:57

Åh, vill ha, vill ha! Färgen ser ut att vara exakt som det där orangegula pulvret som är så gott och som sitter på OLW-ostkrokarna! (Ja, jag är från Norrland och där säger vi inte ostbågar.) Ser ut som om man har knaprat i sig en hel 250 gramspåse med de naglarna - mumma ;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-03 22:12:14

ÄLSKAR det här lacket! Jag är däremot en utav de där som kallar lacket för gult, och inte orange. Visst, åt det varmare och djupare hållet, men fortfarande gult. ;D



Nu blev jag sugen på att rota fram mitt!

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-05-04 14:16:22

Oh, I like this! I skipped this one too, I think I need it.

Postat av: evelina carlson
Publicerad 2011-05-04 14:24:47

SÅ jäkla snygg färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-04 17:44:37

Sanna! Den ser inte bra ut på mig heller egentligen men jag gillar den ändå!



Cactus! Ja, det är en trevlig färg!



Kerstin! Ja, det är sant!



Katrin! Ostbågegul! Den färgen ville jag ha på mitt kontor först men sen valde jag gullviva istället. :D



Chaosophia! Jag lade det ju i den gula kategorin men den är väldigt på gränsen. Och ja, jag tycker du ska rota fram ditt!



Nicole! It is pretty! I think you need it!



Evelina! Ja, himla fin!

Postat av: Ida-M
Publicerad 2011-05-04 18:51:46

Den påminner om China Glaze Grape Pop som är en av mina favoriter.

Postat av: Ida-M
Publicerad 2011-05-04 18:52:33

Hur hamnade den kommentaren här?

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-04 19:49:42

Den här är verkligen snygg, är väldigt förtjust i orangegula nagellack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-04 20:24:52

Ida-M! Jag gissar att du menar Mira och jag tror det beror på att du klickade i vad du trodde var nederkant av det inlägget men kommentarerna skrivs i överkant. :D



Maja! Ja, jag med, nu!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-04 22:09:20

Lejongul skulle jag säga. Ursnygg färg, men jag skulle tyvärr inte kunna ha den på naglarna - det skulle skära sig helt med min hudton.

Postat av: Desirée
Publicerad 2011-05-05 13:45:50

Äggula! Fick det lacket i ett påskägg av pappa för ett par år sen. Blev otroligt förvånad och glad. Det är fint för att det vågar vara gult hela vägen och försöker inte ursäkta sig genom att vara svalt citrongult eller neonigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-05 16:46:54

Makeupoholic! Ja, lejongul kan vi kalla den! Jag tror visst du skulle kunna ha den, alla all lika bra som jag. :D



Desirée! Ja, lite äggula är det nog faktiskt! Och den är kompromisslös, det är den!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-05-05 21:27:21

Åh, den här har jag funderat på ett bra tag och måste nog skaffa den.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela