Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Swiss Chocolate

Publicerad 2011-05-24 23:11:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Lite bilder från i vntras kommer här. Inte vad man längtar efter nu till sommaren kanske,men arkiven är överfulla och går mer än ett år tillbaka i tiden så jag tänker kasta ut lite slumpvisa inlägg ett tag. Nubar Swiss Chocolate har Emma prisat så mycket att jag till sist köpte ett åt mig också. Nä, den är inte alls så fantastiskt fin. Det är rödbaserat brunt lack som ser ut så här efter tre tunna lager. Inte alls Nubars vanliga kvalitet enligt mig. Lite flammigt, alltså, men med fantastisk glans. Tror man fått en jämnare ton i det med fyra lager men jag valde att ge upp och lacka med annat istället. :D


Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-25 07:21:06

Men du skojar?! Våra flaskor måste komma från helt olika hopkok. Formulan på mitt är verkligen perfektion! Färgen känns sådär, men mitt är ändå ett nöje att måla med...

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-05-25 13:21:25

Hmm, vad SKUMT! Det här är ett av mina favoritlack. Jag har målat med det massor med gånger (relaterat till hur många nagellack jag äger ;) ) och jag har ALDRIG varit med om att behöva måla mer än två lager eller att det skulle vara tunt/bli flammigt .. Tycker faktiskt inte ens att färgen ser likadan ut som min, men det kan ju kanske tänkas bero på hudton .. Fast jag har för mig att du också är rosa i tonen, precis som jag. På mig blir det mycket mer brunt. Så här kraftiga anslag av rött/lila har jag aldrig noterat på mig själv ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-25 18:23:31

Emma! Ja, jag förstår inte heller hur det kan vara så olika...



Miss Pussy! Ja, det är verkligen konstigt. Och jag är miss Piggy-rosa.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela