Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Green With Envy

Publicerad 2011-05-16 06:06:00 i Naglar i grönt,


Så, äntligen kan vi ha lite krämlack på bloggen igen! Visst var holoveckan rolig men det är ju på ett sätt bättre med mer blandad kompott för då hinner man inte tröttna. ast personligen kan jag nästan inte tröttna på holo.  Eller nagellack rakt av. Det är verkligen så himla roligt med nagellack! Jag blir så glad av alla färger och till skillnad från öggonskugga så ser jag ju färgen själv, hela tiden! Så, först ut efter holoveckan blir det här lacket.
Jag har hört att Green with Envy är ett ganska skirt lack så jag har valt att göra en layering med det. Det är täckande ljust lack i botten och så två lager GWE ovanpå. Det funkade jättebra och jag kommer nog göra så även i fortsättningen. 


Två lager alltså, ovanpå "baslacket" och det torkade snabbt. Färgen är en härlig ärtgrön och den har en trevlig glans. Jag har inte så mycket mer att säga. Jag har många lack i ungefär samma färg så den känns inte jätteunik men den är fin!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-16 07:14:24

Superfint! Glansen ser underbar ut!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-16 09:05:12

Superfint. Det kommer ett grönt Misa på min blogg också under dagen. Har dessvärre alltid problem med torktid på Misa. Kanske skulle ha grundat med ett annat lack innan eftersom jag behövde så många lager?

Tror inte jag har något liknande detta sedan tidigare om det inte är likt Shrek-lacket? Är det?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-16 09:07:26

När jag såg dina bilder så tittade jag ner på mina naglar och undar lite om det inte är rätt likt OPI Who the Shrek Are You? Fast ljusare då.



Snyggt iaf! Och lite skönt med något annat än holo också tycker jag. ;D

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-16 09:56:03

Wow, my favorite shade or green!

Postat av: carin - wierdanaglar ♥
Publicerad 2011-05-16 11:19:11

vart kan man köpa misa? :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-16 13:25:33

härlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-16 18:28:30

Nailtastic! Det är verkligen snyggt, det tycker jag med!



Pamsan! JA, fram med underkläderna! Jag letade efter min favorit, Depend 196, men den verkar ha utgått. Typiskt...



Chaosophia! Ja, jag tycker också det är skönt med holo-paus!



Jag hade ju planer, storslagna sådana, på ett tjugotal jämförelseinlägg, men de har hamnat i skymundan. Det här står på den listan och med lite tur ska jag komme igång snart med de inläggen.



Mina! Yes, it is great! I always feel happy with this kind of green on my nails!



Carin! På Head2Toe och Trans Design.



Cactus! Ja, superfin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela