Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #192

Publicerad 2011-05-25 18:35:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Det här är ett inlägg från april förra året. Då hade jag köpt Depends lack med nummer 192 och hade ingen aning om att det skulle bli ett av mina mest använda lack någonsn. Mjukt ljusbeige och täckande med ett lager är lacket och det var de egenskaperna som gjorde det till vinnaren av flest antal manikyrer. Nu är det tyvärr snart slut på min lilla flaska och så klart finns det inte längre i butik.

Så här skrev jag då: utmärkt alternativ för "svampälskaren" bland nagellacksfrälsta. Den är ganska neutral i tonen, lite mer varm än kall skulle jag säga, men inte så varm att den skär sig mot rosa undertoner. Den är väldigt ljus men inte vitaktig. Täcker bra, som sagt räcker det med ett lager.

Ett bra lack att äga men ingen wow-faktor. Fortfarande idag, ett år senare, är det kankse inte lackets skönhet som gjort det så använt utan det har funkat som perfekta underkläder till skira lack. Jag har tunnat ut det rätt kraftigt så idag är det inte så här opakt. Det ser dock till att dölja skarven mellan nagel och fri tipp och det gör att jag kan ha även mycket skira lack utan att irritera mig på VNL.

Kommentarer

Postat av: Matilda/Sminklådan
Publicerad 2011-05-25 20:50:32

Jag tror de finns i vissa bikbok butiker, de säljer ut gamla depend lack för 19 kr(eller 3 för 39) så om du har nån bikbok i närheten så spring och kolla om du vill ha ett till :) Jag har för mig att jag såg de på vårat bikbok iallafall :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-25 22:16:17

Matilda! Har inte hört talas om Bik Bok men nu måsta jag undersöka om det finns här. Tack för tipset!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-26 08:14:50

Typiskt att det inte finns kvar i sortimentet längre! Om du vet något annat bra "underlack" för skira lack och sånt får du jättegärna säga till. Har faktiskt inte ett enda ljust sådant som funkar okej..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-26 17:05:11

Chosophia! Ja, hittar jag något lovar jag att säga till. Och samma från dig va? Hittar du något vettigt så tjoa!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-26 17:38:58

Jag är också ute efter ett bra "underklädeslack", nått som täcker på ett lager, att det ska vara så svårt att hitta! Förslag någon?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-26 22:04:59

Cactus! Ja, och varför det som är bra och funkar ska sluta tillverkas är också en gåta...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela