Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Wild at Heart

Publicerad 2011-05-15 11:49:09 i Emmas NOTD i glitter och holo,



Jag vill såklart också vara med och visa mer hololack! Här kommer en av mina absoluta favoriter, Color Club Wild at Heart. Bilderna hade jag redan i datorn, men jag hade faktiskt tänkt låta bli att visa dem eftersom både Sminkan och jag redan har visat lacket tidigare. Men när det blev holovecka kan jag faktiskt inte hålla mig, Wild at Heart är ljuvligt och förtjänar att visas en gång till.

Wild at heart är en underbar mättad lila färg som i solljus eller starkare inomhusbelysning bjuder på vackra regnbågar med en rödaktig bas. Just det här med regnbågarna tror jag är viktigt för hur själva basfärgen i lacket ska uppfattas. Många hololack tycker jag känns lite blaskiga i sin basfärg, liksom urtvättade. Sen finns det såklart undantag och det de lacken ofta har gemensamt, i alla fall i min samling, är att regnbågen inte blir så vit som i de mer bleka varianterna. Lite filosofi kring det där med regnbågarna i hololacken. Om vi återvänder till Wild at heart så kan jag berätta att jag bär två lager med Poshe ovanpå, att formulan är suverän och snabbtorkande och att jag älskar det här lacket på alla tänkbara sätt. Dessvärre har det kommit en betydligt mindre holografisk variant av Wild at Heart, vilket jag har sett på flera bloggar. Ifall ni har tänkt kasta er över ebay eller någon nätbutik för att beställa ett eget ex vill jag alltså varna er lite, det är tyvärr inte säkert att det är den här regnbågsbildade skönheten ni får hem i brevlådan...



Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-15 12:15:52

Vad kul att du också gjorde en liten header!

Lacket är verkligen otroligt vackert. Tror jag gillar det mer och mer faktiskt. MMmmm!id at Heart!<3

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-15 12:29:17

Haha ja jag ville ju inte va sämre än dig;) Du är galen som inte redan är på absolut maxgillande av detta lack, det är ju fan fantastiskt!

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-15 13:02:49

I like this deep purple :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-15 13:10:30

Oohh, så snygg lila basfärg! MED HOLO! Aaah, jag ska väl försöka få tag på den här jag med, även om den inte kommer vara lika holografisk..

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-15 13:31:27

Mina: It's a lovely colour!



Chaosophia: Yes, den är skitsnygg! Hoppas att du får tag på den bra sorten... Den andra har iofs typ samma färg, men holoeffekten uteblir liksom...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-15 13:57:48

Jag tröttnar inte på att se det här lacket, det är så otroligt vackert!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-15 14:05:17

Wild At Heart är så vackert, och är faktiskt det enda hololacket jag äger. Jag köpte mitt från 8ty8 i augusti förra året tror jag och mitt är väldigt holografiskt, så jag tror att jag har samma variant som du. Jag vet att Transdesign säljer de "ickeholografiska" varianterna av WAH, Revvvolution och Fashion Addict och de andra hololacken från Color Club, så om man vill ha de holografiska lacken så ska man inte köpa därifrån iallafall. Vet inte om 8ty8 fortfarande har de holografiska versionerna av lacken, men det är ju värt att testa iallafall.

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-05-15 14:21:06

roxcat: Nej inte jag heller, det är så himla fint...



Maja: Se där, bra tips. Jag är lite sugen på de anda holografiska från Color Club, så om jag ska köpa dem blir det från 8ty8 isf...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-15 14:35:34

Ljuvlig lila och ljuvlig holo!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-15 14:35:38

Jag köpte min från 8ty8 för över ett halvårs sen men jag tycker inte att den är lika "regnbågig" som den på dina bilder. Nu har jag iofs ingen sol här idag så det kanske gör sitt, men jag tycker det verkar vara skillnad. Hmm, hade ju velat ha den gamla sorten i så fall :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-15 15:13:24

Det var såklart jag som var anonym innan, skrev från sambons dator...



kerstin: Ja det är det verkligen!



Cactus: Nehej, då kanske det inte är idé att beställa från 8ty8 heller då. trist att du fick den utan holoeffekt. Och satans fult av color club, och alla andra märken som gör likadant. De kan ju inte bara byta ut ett lack och sälja det under samma namn, det tycker jag är i allra högsta grad falsk marknadsföring.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-15 19:16:19

Håller med WAH är jätteläckert!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-05-15 21:16:58

Min ser inte heller lika holo ut som på bilderna här :( Visst är den oavsett fin men jag är ju svag för regnbågar. Min köptes från Transdesign nu i vår. Kanske att det är en nyare omgång som inte har holoskimret?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela