Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Kaleidoscope Him Out

Publicerad 2011-05-12 15:14:00 i Naglar - holografiska lack,


En fantastiskt rolig vecka är det, tycker jag, med en chans att få frossa i mina holo-lack. Jag har en del sådana nämligen. :D
Här kommer ett från den idag ganska svårfunna kollektionen Kaleidoscope, lacket som heter Kaleidoscope Him Out.

ChinaGlaze har ju släppt tre holografiska kollektioner, senast Tronica som inte gjorde så mycket väsen av sig, men för några år sedan var det Kaleidoscope och OMG! som kom. Båda är d/c och båda är HTF idag. De skiljer sig genom att OMG! är vad som kallas linear holo, alltså "släta" regnbågar, medan Kaleidoscope är mer "scattered holo" och alltså har grövre glitterpartiklar. Det gör att de ser lite mer spräckligt regnbågiga ut. De är dock fortfarande så sammanhållna att det blir regnbågar, till skillnad från de lack som bara innehåller holografiskt glitter. Det som händer med Kaleidoscope-lacken i skugga är, som ni ser nedan, att de ser ut att vara späckade med silverskimmer.

I solen ser man hela regnbågen men som sagt, de skiljer sig lite från de "släta". Dessa kräver också fler lager. Generellt klarar sig OMG!-lacken med två lager men Kaleidoscope brukar jag lägga tre lager av.

Kaleidoscope Him Out är det ljusblå lacket från kollektionen. Jag gillar blå hololack men av dem jag äger är inte detta min största favorit. Det är dock det enda jag har av denna typ, mina andra ljusblå är "linjära" eller vad man nu ska kalla det på svenska.



Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-05-12 15:53:15

Vackert!!

Jag har ställt fram Tickle my Triangle som jag ska lacka nästa gång vi får sol här i Sundsvall :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-12 16:17:31

Vackert! Det är så många lack jag vill testa nu att jag får beslutsångest. Skulle behöva lite semester så att jag kan lacka ifatt. :)

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-12 16:30:36

You can't go wrong with holos ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 17:47:12

Zizzie! Ja, det låter som en klok plan!



Pamsan! Hahaha, ja, du får byta lack lite oftare!



Mina! That is so true!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-12 19:56:18

Det här har stått på önskelistan länge, så himla fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 22:04:20

Cactus! Ja, den är fin. Det finns många snygga blå holosar.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-05-13 18:08:20

Jag är helt förälskad i denna! Varför gör de inte såna här lack länge!!?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-13 18:59:12

Annie! Jag vet inte men man tycker ju att de borde veta att det finns en marnad för dem.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-13 20:06:26

Jättefint! Har inget lack från den här kollektionen men nåt ska jag nog lyckas jaga fatt på någon gång.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-14 07:45:33

Roxcat! Ja, de finns ju på eBay och för oss svenskar är priserna inte så hårresande ändå. Man får tänka att det är vad man hade betalat i butik och så ser man glad ut ändå!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela