Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Don't be a Square

Publicerad 2011-05-11 08:07:00 i Naglar - holografiska lack,


Hipp hurra för holovecka! Här kommer ett lack från Kaleidsocope-kollektionen som China Glaze släppte någon gång runt 2008. Tror jag. Hur som helst, idag är de alla d/c och VHTF, det vill säga inte i produktion och väldigt svåra att hitta. De säljs snordyrt på eBay och även om jag älskar dem alla (och har dem alla) så vet jag inte om de är värda de löjligt höga summorna. Ja, det är ju lätt att säga när man har dem hemma i tryggt förvar. Jag hade nog känt annorlunda om det inte var så.

Don't Be A Square är ett rosalila lack med ganska grova holopartiklar, som alla Kaleidoscopelacken. Det blir ändå regnbågar men inte på samma "oljelika" sätt som t.ex OMG-kollektionens lack. Att partiklarna är grövre gör att det inomhus och i skugga ser ut som jellylack med silverglitter i.

Lacken i den här kollektionen är rätt skira och kräver för mig alla fall fyra lager. De torkar alltså inte lika snabbt som de holografiska av typen OMG. Jag tycker Kaleidoscope lyckas med att perfekt hamna mitt emellan regnbåge och mer spridd typ av holo. Älskar den här kollektionen och önskar verkligen för alla andra lacknördars skull att den skulle återkomma i produktion.


Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-05-11 08:40:53

Det blå från OPI hade bättre holoeffekt, tycker jag, men detta var också fint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-11 09:32:30

Älskar Kaleidoscope och för ett år sedan eller mer efter mycket jagande lyckades jag få ihop hela kollektionen. Men priserna som är nu på ebay...hutlösa! Hoppas också för mångas skull att lacken återinförs. :)

De är så fina allihop och jag har bara testat typ...tre. Måste nog ta tag i mitt hololackande. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-11 17:13:07

Kerstn! Så är det absolut, men då hade ju QT, OMG och Crystal BAll mer än det blå... :D



Pamsan! Ja, jag köpte kaleidoscope samtidigt som OMG! kom ut. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-11 20:55:15

Ja, att de inte börjar producera dem igen, iaf ett tag, de skulle ju tjäna en förmögenhet på alla lack-nördar som dreglat över dem på andras bloggar! Jag hade gärna betalat det dubbla för dem jämfört med vanliga CG.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-11 21:28:17

Cactus! Om jag var dem skulle jag återinföra på studs men som LE. Alla skulle köpa som galna! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela