Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Elke

Publicerad 2011-03-21 16:20:00 i Naglar i korall&persika,


Dagens manikyr! Zoya Elke är syster med Zoya Mieko tror jag. Båda är koralliga, den ena koralligt röd den andra mer rosa, båda med massor av guldskimmer. Båda är vackra men Elke är nog min favorit. Lite mer fart på henne även i skuggan liksom. Se först hur hon skimrar i solen:

Magiskt va? Två lager på mina korta naglar men med längre naglar kan tre lager behövas. Det är underbart geléaktigt lack med guld i massor och det guldet syns alltså mycket väl i solen och i skugga skänker det en viss värme åt lacket. Som ni ser på den lite bleka, suddiga bilden nedan så är det tokskimmer i det! Det ser verkligen ut så men min kamera är lite allergisk mot glitter i störst allmänhet så den vill inte visa det så gärna.


Ja, det var en massa bilder med lite olika ljus så ni kan bilda er en uppfattning om hur vacker hon är. Nedan ser ni henne i skugga och hur vackert karamellig hon kan vara då även om inte guldet är lika tydligt. Lättlackat, bra torktid och allmänt perfekt är mitt slutord om denna skönhet.

Och en bild på min äldsta katt när hon vilar i soffan:


Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-21 16:53:33

Väldigt vackert men kissen slår ändå allt :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-03-21 17:11:42

Det här var jättevackert.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-21 17:23:02

När jag var liten gick Schwarzwald-kliniken och där jobbade en syrra som hette Elke (om jag inte missminner mig ;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-21 18:05:21

Kajalen! Klart misse är bäst!



Sminkjante! Tycker jag med!



Aila! Haha, jag minns också det. Elke och Udo och Christa... :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-21 18:13:44

vackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-21 19:56:07

Oerhört fint! Har aldrig sett detta förut och tror inte jag har något liknande själv.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-21 20:55:39

Fina kissen!



Lacket är också fint! Hur förhåller det sig till det fina (liknande?) MAC-lacket du visade för ett tag sedan?

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-21 21:08:28

Det ser jättevackert ut! Och vacker kisse också så klart =)

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-03-21 21:59:26

Vackert nagellack! Behövs glada färger nu när våren dröjer... Undrar om jag har sett ett enda lack från Zoya som är fult, som jag INTE vill ha?!

Sminkan, tusen tack för tipsen om kajalpennor! Önskar bara att jag kunde bli frisk någon gång, så jag orkar sminka mig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-22 06:52:40

Sanna! Ja, Zoya gör så vackra lack... :D



Nailtastic! Det är ett äldre lack, från när jag precis började samla. Kanske 2008?



Kerstin! Vilket lack menar du då? Jag har inte något MAC som liknar detta. Kan inte komma på något lack alls som liknar detta faktiskt.



Roxcat! Ja, det är ett väldigt fint rött. Har det idag också. :D



Linda! Ja, jag vill också bli så frisk att jag skulle orka sminka mig. Men jag är glad att jag är frisk nog att jobba alla fall, men igår var jag så trött att jag somnade före tio...

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-22 07:46:29

Superfint!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-03-22 09:12:59

Åh vilket fint nagellack!

Och vilken söt kissemiss med vita morrisar, de är för söta de små liven!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-03-22 11:17:06

Så jäkla snyggt! Det här måste jag leta upp, snarast :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-22 13:22:43

Jag tänkte på Imperoal Flower (jag har hunnit bläddra tillbaka och leta :)), men de kanske inte är så lika? Fint hur som!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-22 20:33:58

Maja! Det är verkligen vackert!



Lina! Ja, de blev vita när hon blev äldre, först på ena sidan, nu på båda. Hon är 16 nu.



NailbyBellan! Ja, det är ett trevligt lack!



Kerstin! Nej, Sienna är nog mer likt Imperial Flower i så fall.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela