Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ravishing, Dahling...

Publicerad 2011-03-05 20:37:44 i Naglar, vampy,


Nu ska ni få se hur det gått för Sminkans naglar... Jag har ju slitit i många år för att få de naglar jag hade innan flytten. Tjogtals med OPI Natural Nail Strengthener har förbrukats, handkrämer har avverkats på löpande band och så äntligen var de där. Jämnlånga och faktiskt vad jag själv kallar för just långa. Inte superlånga så klart, men alla fall en bit fri kant. Jag älskade dem. Jag beundrade och vårdade och njöt av att ha mina drömnaglar. Så flyttade jag. Okej, det är en positiv flytt för mig, jag ville flytta, jag har köpt en större lägenhet men längre från stan. Jag har massor av svängrum nu och en enorm balkong, två badrum varav ett med badkar och ett med dusch och jag och katterna älskar ytorna! Naglarna är dock inget att skryta med längre. Packa ner gick bra men packa upp knäckte dem. Stumpar... Ömmande fingertippar... Månaders väntan på att kanske få dem tillbaka i samma skick som innan... Det känns så fel när jag tittar på händerna, som att fingrarna är avhuggna eller inte mina egna. Ändå är långa naglar undantaget för mig i mitt liv, inte korta...

Nå, man ska inte gråta över spilld mjölk. Väldigt korta naglar nästan skriker ju efter att få ha jellylack. Nu kan jag frossa i dem då jag inte kan få någon VNL för jag har i princip ingen VNL att visa. Och vad passar bättre än att starta tema jellylack med en gammal favorit som jag skulle kalla halvjelly. Det är Ravishing, Dahling från China Glaze och det är himla fint!

Jag hade inte så mycket längre naglar när jag visade det förra gången här på bloggen, kanske är det ett korta-naglar-lack för mig? Nej, jag har haft det med längre naglar också men då, 2008, hade mina naglar inte klarat att bli så långa än. Åh, vad jag vill att de ska växa ut nu... Men, jag har alla fall hoppet om att få långa naglar nu, det hade jag inte innan. Jag har velat få långa naglar i hela mitt liv men inte lyckats förrän senaste året. Jag har öppnat en ny flaska NNS och ska ösa på med farliga kemikalier i massor nu och hoppas att naglarna växer fort, fort. Att testa nya lack känns himla trist just nu fast jag har en del oprovat som jag vill visa er i lådorna. Förmodligen vänjer jag mig vid dessa mycket korta naglar snart, det är ju trots allt så här, eller värre, de sett ut under större delen av mitt liv. Och olika nyanser av röda krämlack är ganska läckert på korta naglar också så just nu föreställer jag mig att jag ska återupptäcka dem. Och jellysarna. Har ni fler förslag på färger att plocka fram som skulle passa extra bra just nu? Svart går fetbort för det har jag helst bara på långa naglar, annars andas det tonåring för mig och jag är fan i mig medelålders nu och befriad från den tiden av mitt liv. Pasteller kanske? Eller vampiga vinröda? Egentligen borde man konadisera som bara den, men jag är nog inte tillräckligt pysslig för att orka. Annars skulle nog stämplarna täcka nageln alla fall, tror jag. Borde egentligen prova. Var jättelänge sen jag iddes ta fram brickorna.  

Så, det här är alltså den första notd som fotas i min nya bostad. Fönster i söderläge. Bokhyllorna som knäckte naglarna i bakgrunden. Nå, det var inte bara böckernas fel, men böckerna utgjorde majoriteten av de lådor som skulle packas upp.

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-05 21:11:25

Även om man bortser från det estetiska så gör det ju ont också när en nagel går av. Dina ser ju hel ok ut på bilderna nu ändå. Rött funkar ju som sagt bra på kortare naglar, och som du nämner, man kan ju ha skirare och/eller pastelligare lack när man har mindre VNL-risk. CG Thistle skulle jag gärna se en snygg swatch på om du har den i gömmorna :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-03-05 21:44:08

Separationsångest alltså... men jag tycker ändå de är fina!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-05 21:56:31

Jag förstår att det inte är någon tröst, men jag tycker dina naglar är jättefina så här också. Och lacket är supersnyggt!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-05 22:21:35

Jag tycker de är jättefina ändå! Pepp!

Om jag får vara lite egoistisk ska det bli spännande att se dina korta naglar också (jag har superkorta, de går sönder hela tiden) och följa din resa mot långa naglar igen :) Ge gärna tips på hur du gör för att stärka dem! Och återigen: jag tycker du har jättefina naglar nu också. Avundas din nagelform.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-05 23:53:22

Åh, Sminkan, jag lider med dig för jag vet vad det innebär att kämpa för att med att få fina långa naglar, men de växer ut igen. De stumparna är inte så pjåkika de heller!

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-03-06 08:36:06

Hej jag tycker dina naglar är jätte söta korta. Tycker du gör helt rätt genom att gå på jelly lack. har du något rosa jelly eller annat trevligt rosa tycker jag du ska pröva det. Dina naglar och händer blir super söta då. Ha det hälsningar åsa-li

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-03-06 09:57:59

Jag tycker det finns gott om lack som ser bra mycket bättre ut på kortare naglar. Men det är mycket roligare att pyssla med långa, man kan vara mer kreativ och det finns något extra behagligt i att smörja fila och lacka en lång välformad nagel.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-06 09:59:01

Jag som är förtjust i korta klor tycker att du är jättefin!

Postat av: - Alexandra!
Publicerad 2011-03-06 10:10:20

Älskar färgen!



Åh, jag saknar också mina långa naglar, kan inte ha det nu i mitt jobb. Eller jag kan men dem går sönder så otroligt lätt. När jag kikar på mina gamla nagelbilder blir jag lite ledsen i ögat, men bara lite. ;P

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-06 10:42:24

Jag tycker dina naglar är fina i den här längden också! Personligen kan jag tycka att det är skönt att ha korta naglar ibland för att det går snabbare med lacken då, både att få på och av. Men jag förstår att det känns jobbigt för dig när du har fått kämpa så för dem.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-06 10:44:51

Stackare, synd om dina naglar. Fast de ser rätt fina ut så här med, fin form och jämn längd. Konad låter väl som en bra idé. Sen tycker jag över lag att det är snyggt med mörka lack på korta naglar.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-03-06 12:02:53

Åh Sminkan! Jag förstår precis hur du känner, fast jag inte på något sätt har haft så långa naglar som du innan. Men det gör ont i både naglar, fingrar och i själen :/. En tanke som kan vara bra är ju att nu kan du bygga från grunden! Så kanske naglarna blir ännu starkare när de växer ut :).

Postat av: feline
Publicerad 2011-03-06 12:56:51

Älskar detta lack. :) Och på nubs kan man ju ha najsa vampies. De växer ut igen, I'm sure. :)

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-03-06 14:27:04

Så korta är dom väl ändå inte? Särskilt inte om man jämför med mina som totalvägrar att hålla sig till lång utväxt :-o Lacket är ursnyggt!! Kul med ny lägenhet:-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-06 16:33:34

De är väl inte så himla korta:P skitsnygga tycker jag! Och Ravishing, Dahling, du vet att jag ÄLSKAR!

Postat av: Marie
Publicerad 2011-03-06 19:34:48

Usch, lider med dig, det var samma sak för mig under flytten. klarade min vänstra hand, men den högra.. suck



Klart du ska leka med konad! De är bäst till kortare naglar...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-03-06 20:05:01

Jeg synes nubbisene var kjempefine! Kjør på med vampy blå eller grønn, det blir knall! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-06 20:20:28

Hej allihop!!



Jag kom precis hem efter en lååååång dag på IKEA och nu ska jag packa upp och kanske till och med skruva ihop vissa saker så jag bestämde mig för ett sådant där trist "samsvar".



Tack för all visad förståelse för mitt "nageltrauma". Jag kommer säkert få naglarna långa igen, men det var verkligen dystert att se dem gå en efter en i flyttröran. Jag har verkligen kämpat för att få dem långa och var så himla nöjd och glad. Nå, jag ska dränka dem i formaldehyd och hålla tummarna. :D



Tusen tack alla! Kram på er!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela