Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI I Vant To Be A-Lone Star och Last Friday Night

Publicerad 2011-03-05 10:39:08 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Förra helgen hade jag halvglitternaglar med I Vant To Be A-Lone Star som bas och Last Friday Night över halva nageln. Jag hade Teenage Dream som halvnagel för några veckor sedan och den är verkligen fantastisk, så pass att jag även beställde en stor flaska, jag har bara köpt miniset av Katy Perry och Texas annars. Last Friday Night är också fin, men här räcker det med en halvflaska, jag har inte tagit det till mitt hjärta på samma sätt som Teenage Dream.

Jag har inte köpt så mycket OPI de senaste åren, dels för att de är dyra och har haft en taskig inställning men jag har även tyckt att kollektionerna har känts trista och så tycker jag att de håller en ganska ojämn kvalitet. Nu har jag dock upptäckt miniseten hos Transdesign och då blir det genast fler OPI-lack till samlingen. Ja deras senaste kollektioner har ju såklart tilltalat mig också, annars hade det väl ändå inte blivit något köp. Båda de här lacken är jag riktigt belåten med I Vant To Be A-Lone Star täckte med två lager, hade helt okej lackegenskaper och var snyggare än vad jag trodde att den skulle vara, blekblått skimmer som faktiskt kändes rätt klädsamt. Last Friday Night innehåller blå, lila och gröna glitterkorn i en ljusblå bas och är riktigt fint, som ett diskret sjöjungfruglitter.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-05 13:51:28

Men alltså, jag har helt missat att det heter "I vant" och inte "I want". Vadå vant? Vad betyder det? Fattar ingenting! kliar mig i huvudet

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-05 14:05:52

Jättefin manikyr! Den ser nästan lite isig ut.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-05 18:23:48

Nailtastic: Jag hade också missat det. Var osäker på vad lacket hette och kollade på Transdesign, tyckte det såg konstigt ut så var tvungen att dubbelkolla hos OPI. Tror att det betyder samma sak, på OPIspråk liksom... De brukar ju stava som de känner för.



roxcat: tack! Ja det tycker jag med:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-05 20:03:39

Extremt fånigt namn. Jag reagerade på det när jag fick min flaska men hoppades att det var feltryckt. Det var det alltså inte... Lacket har sett fint ut på alla swatcher tycker jag men nu vill jag inte prova det innan naglarna växt ut. Det är en långa naglar färg och mina är så korta att det gör ont...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-06 10:01:09

Vilken fin kombination!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-06 10:46:11

Sminkan: ja det är rätt fånigt, fast rätt fint också. Ja du, det är ju den här längden jag har på naglarna nu, plus minus nån mm så det är bara att gilla läget...



Kerstin: tack så mkt:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-03-08 13:05:46

Vilken fin kombo, jag hade dessutom glömt hur fint det är att inte ta glitterlacket på hela, utan bara på yttre delen. Diskret och lite bling samtidigt liksom :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-08 21:48:47

makeupoholic: Tack så mkt. Ja det är väldigt fint, och bara hälften så jobbigt att få bort:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela