Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Obsessive Compulsive Cosmetics Swamp Thing!

Publicerad 2011-03-27 09:20:00 i Naglar i grönt,


Underbara Gabbi på Nailspotting gjorde mig en jättetjänst när hon från USA, där hon bor, tog med sig ett lack till mig när hon hälsade på i Sverige. Underbara, underbara Swamp Thing!

Var tvungen att låna en bild på honom (härifrån) så ni får se namnen till detta härliga lack! Visst skulle Swamp Thing kunna bära Swamp Thing på sina naglar! 

Ett lager, oerhört svårmålat eftersom den i och för sig smala penseln inte ville sprida sig bra på nageln. Lacket flöt inte heller ut bra så det blev inte så tjusigt. Det gör inget för färgen är så härlig! Mörkt brungrön som stillastående gyttja. Min labrador skulle ha kastat sig rätt i en pöl med den här färgen med stort välbehag. Hon gjorde ofta sådant och så fick man skrapa av det värsta gröna gegget med pinnar och sen gå hem och bada hela hunden. Härliga minnen! Serien är också något jag minns med glädje! Blev sugen nu, att läsa några gamla nummer, men har nog inga kvar. Fan, man ska inte kasta serietidningar... 

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-27 09:48:50

Army färg, men kool på nåt sätt. Gillar´t!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-27 11:41:19

Älskar namnet på lacket men jag får nog erkänna att färgen inte är min typ.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-03-27 11:57:36

Sådär underbart ful-snyggt! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-27 21:11:27

Aila! Jag älskar det!



Pamsan! Nej, alla kan inte älska't!



Zizzie! Ja! Tycker jag med!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-03-28 19:53:52

Vad synd att det var svårmålat, det var inte mitt. Hm, måste nog lacka om med det för att se hur det var men jag har inte för mig att jag hade några problem... Nåja, fint som snus är det! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-28 20:09:31

Nailspotting! Det var lite segt och svårt att få att flyta ut, men fortfarande ett underbart lack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela