Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nya förvaringar i ny lägenhet!

Publicerad 2011-03-18 11:51:41 i Allmänt,


Ny lägenhet betyder ny förvaring för mina nagellack och allt annat. Jag köpte sex nya Helmer, fyra röda för nagellacken och två vita för sminket. Sen har jag kvar mina första två som reserv när jag inte får plats i dessa längre. Än så länge finns dock en och annan tom låda kvar att nyttja.

I den första byrån har jag mest China Glaze. I översta lådan huserar holografiska lack, Kaleidoscope tror jag att jag har helt intakt och så flera av OMG!-lacken. Där har jag dock gett bort några och inte köpt andra, så den är inte komplett. I samma låda finns även andra holografiska lack som Nfu Oh, Color Club, Sally Hansen m.fl.
Sen är det kompletta höstkollektioner från China Glaze, andra kollektioner som är mer eller mindre kompletta i nästa låda och så spridda skurar i den sista lådan jag utnyttjar i den byrån.

Sen kommer en låda med otestade lack och så börjar OPI-lacklådorna med en låda DS och holografiskt, en låda blandade färger och så en låda i rött och vampigt. OPI är det märke där jag har överlägset flest röda lack.

Sen är det Color Club och Misa i en låda. Det är ett litet hål som ska fyllas på i mitten. Det är Wishes och de nya vårkollektionerna från Color Club som förhoppningsvis går in, annars får jag sära på de båda märkena. Därefter en låda Nfu Oh och Sally Hansen, en låda med L.A. girls och så en låda blandat med RBL,NYX, Milani och lite annat.

Så har vi Nubar lådan med kompletta kollektioner, Nubar lådan med spridda skurar och sen Sinful Colors-lådan. Därefter kommer mer blandat med L'Oreal, Guppy, Klean Color med mera.

BB Couture i sin låda, Orly och Precision och Finger Paints delar låda och så en blandad med Essie, Models Own, Butter London och annat. Därefter en låda med IsaDora, H&M, Diamond Cosmetics och sånt.

MAC, Illamasqua, MUS och Savina huserar med L.A.Splash och lite annat. I en annan byrå huserar miniflaskor från bland annat Depend och Mavala och lite Del Sol, Sephora, Northern Lights och så. Slutligen har Zoya en låda och där finns även små minikollektioner från olika märken.

Sminket är uppackat och bor numera här!

Ja, så blev det med förvaringen. Lite Nail Art och under- och överlack bor i garderoben fortfarande. Vi får se om jag orkar flytta det till någon Helmer eller om det får bo kvar. Det är så himla roligt att ha så mycket plats helt plötsligt! Älskar att ha tomma lådor att få fylla med nagellack! Yay!

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela