Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack: TTGA, LMEY, Ahoy m.fl.

Publicerad 2011-03-18 08:29:00 i Nagellack - jämförelser,


Starkt rosa lack med glassfleck eller microglitter har vi ju fått en del av på sistone. Jag har verkligen fallit för de lacken dessutom så det kan väl vara på sin plats med en jämförelse mellan några av mina senaste i den färggruppen. Det här hade kunnat utökas något med fler liknande lack men jag beslöt hålla mig till fem. De jag valde var OPI The One That Got Away, OPI Let Me Entertain You, China Glaze Ahoy och Milani Photo Flash och Milani In a Flash.

Tumme: Milani Photo Flash
Pekfinger: OPI The One That Got Away
Långfinger: OPI Let Me Entertain You
Ringfinger: China Glaze Ahoy
Lillfinger: Milani In a Flash

Här är en detalj av de båda Milanilacken och Ahoy. De är verkligen skrämmande lika i basfärg och Photo Flash och Ahoy har dessutom samma guldfärgade glitter så de blir nästan exakta dupes. Sen måste jag säga att det är lite larvigt av Milani att släppa två så pass lika lack i samma kollektion. Jag upplever att Photo Flash är något varmare i tonen, förmodligen för att den har guldglitter i sig, medan In a Flash har mer rosa glitter men jag tvivlar på att man skulle se skillnaden, om jag inte påtalade den, ens om jag hade varannan nagel av de båda.

The One that Got Away är lite mörkare och har mer finmalet glitter än Let Me Entertain You så de blir inte lika larvigt lika men det är ingen dramatisk skillnad på dem heller. Jag föredrar LMEY eftersom den är klarare i färgen men glittret i båda är snarlikt. Ja, jag behöver inte vara rädd att en dag vakna upp utan ceriserosa lack med microglitter i...

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-18 12:12:27

Ja, lika är de men såå vackra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 14:16:43

Aila! Exakt min mening!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-18 17:21:38

Alla är jättefina! Jag har ChG Ahoy och OPI LMEY och jag tror det räcker för mig ;)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-18 17:26:05

Då styrker jag Ahoy från inköpslistan då jag redan har photo flash :) Tacktack

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 19:10:00

Maja! Jag tror också det kan räcka. Helt onödigt att ha alla de här.



Kajalen! Ja, det kan du nog faktiskt göra. De är i princip identiska.

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-03-18 19:53:32

Jamen så fina! (behöver jag säga att jag har alla redan, kunde sparat in där men det kunde man ju inte veta, eller hur ;-D )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 23:11:37

Polish Pig! Nej, jag visste inte heller hur lika de var...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-19 12:38:05

Hmmm... alltså är de verkligen så lika? Åter igen tapetteorin... Fast visst, klart att det inte är nån omvälvande skillnad.

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-19 17:57:28

Men alla är ju så himla fina, hur ska man kunna stå emot... (har också alla,hm)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela