Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Golden Olive

Publicerad 2011-03-14 11:02:00 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Nej, jag har inte smink på mig för jag är fortfarande den rossligaste i kvarterat med feber och hosta. Sminket är dock äntligen uppackat och inflyttat i nya lägenheten så snart, när jag blir frisk, kanske det kan skapas nya inlägg. Just nu får ni en gammal sminkning istället. Varje gång Emma lägger ut smink blir jag inspirerad och vill också och nu blev jag inspirerad att bära guld. Eftersom inget guld i världen skulle få nudda mina ögonlock just nu blev jag glad när jag hittade guld i arkivet. Det är från före jag flyttade, så klart, och då tyckte jag det var en lite tråkig makeup.

GOSH! stiftskugga som bas och sedan Makeupcosmetics Golden Olive på hela ögonlocket. Lite brun Hot Pot-skugga från Coastal Scents och likaså en matt, beige highlighter från dem och så var det klart. Mascara och brynskugga så klart, men annars klart. Enkelt och snabbt. Nu tycker jag dock inte den blev så trist men det kanske beror på en månads sminkavhållsamhet? Jag gillar alla fall färgerna. Den här guldtonade gröna passar bra till mina gröna linser tycker jag. Blir varmt och harmoniskt. Ser ni förresten att jag målat nedre fransarna? Det är rätt sällan jag gör det men till detta tyckte jag det passade.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-03-14 13:26:47

Precis som du skriver så är det jättefina färger till linserna.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-14 14:03:27

Superfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-14 17:22:40

Sminkjante! Tack!



Kerstin! Tack!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-14 18:14:01

Jag tyckte det här var jättefint! Golden Olive ser fin ut!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-14 19:41:46

Vackert!

Postat av: BELLA
Publicerad 2011-03-14 19:58:21

Jättefint! Härlig färg. Påminner om MUS regent.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-15 20:03:22

Kanonfint! Och vad roligt att jag kan inspirera dig att lägga ut smink:)

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2011-03-15 22:34:53

ooh i love this! i got excited by the first picture, for we got to see a bit of your hair :) you're a very mysterious one, as we have only seen your nails and your eye ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-16 17:29:27

Nailtastic! Tack!



Roxcat! Tack!



Bella! Ja, men lite ljusare.



Emma! Ja, det är så bra med dig, du är inspirerande!



Kelliegonzo! Haha, yes, I'm a bit mysterious. I'm not all that interesting to look at. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela