Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Funky Fingers Blitzen

Publicerad 2011-03-04 18:53:00 i Naglar - glitter för layering,


jag vet att jag lovade lägga ut AA Army Jacket ikväll men jag känner plötsligt mer för glitter. Jag har en kartong kvar att packa upp och några kassar med det där odefinierbara som hamnar i överskåp för man inte riktigt vet var man ska lägga det. Nagellacken står på plats och jag har hängt in kläderna i garderoben. Jag har också beslutat ta kväll nu, se någon film och måla om de små stumpar jag har kvar efter denna orgie i kartonger och städning som en flytt innebär. Imorgon kanske ni kan få se hur eländiga mina små nagelstumpar är men nu njuter vi av det som en gång var och passar på att frossa i festligt glittrande turkos. Funky Fingers har jag lyckats få i en swap med My Lucid bubble-Kris. Tre fina glitter blev det, bland annat Blitzen som ni ser här.

Ännu ett turkosgnistrande glitterlack som sätter China Glaze Atlantis i skamvrån. Fantastiskt fint är det här. Ni ser ett tunt lager över Palm Tree i turkosgrönt och man kan ju precis som med Atlantis bygga det till opacitet men det orkar jag inte. Jag föredrar glitter så här. Då är det lättare att ta bort också. :D
Jag har inte så mycket mer att säga så därför blir det ett bildspam!


Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-03-04 19:00:26

Det kan aldrig vara fel med glitterlack. Riktigt snyggt!!! Den enda nackdelen är att de är så jobbiga att tabort. Har du/ni några bra tips eller är det bara tålamod och många bomullsrondeller som gäller???

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-04 19:07:09

Marie-Louise! Jag har inga tips mer än de vanliga, dip-n remover eller foliemetoden. Själv praktiserar jag oftast tålamodsmetoden. :D

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-03-05 00:36:11

Åh härligt glitter! Men precis som marie-louise sa, det tar bara så lång tid att ta bort det igen. Men oftast överväger fördelarna med glittriga naglar nackdelarna :D

Postat av: Shamrock
Publicerad 2011-03-05 08:12:09

Vilket härligt lack

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-05 09:32:31

Det ser jättefint ut! Jag har inte glitter-lack så ofta eftersom det är så tråååkigt att få bort, men ibland får det vara värt det =) Och kör man med layering blir det ju ännu lättare.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-05 10:40:35

Vilket fantastiskt nagellack! Supertjusigt verkligen! Kul att det går bra med flytten förresten:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-05 12:42:58

Både härlig färg och härligt glitter. Riktigt praktfullt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-05 20:05:48

Carro! Jag har perioder då jag har tålamod och perioder då jag avstår från glitter. Det är himla kul när man är i en glitterperiod. :D



Shamrock! Det är ju det!



Roxcat! Jag håller med helt.



Emma! Ja, fy fan vad jag har slitit. Hela veckan har varit jättejobbig men nu är allt uppackat. Väntar på möbelleverans på fredag. Yay!



Kerstin! Ja, jag tycker också det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela