Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Space Case

Publicerad 2011-03-24 17:06:00 i Naglar i rosa,


Color Club släppte ju två kollektioner med vad jag trodde var neonlack. En doftande och en glittrande. Jag köpte Space case från den glittrande, Starry Temptress kollektionen, men väl på nageln känns den inte ett dugg neon. Bara rosa. Här är det tre lager lack och det är helt normal formula på det, inget knepigt eller konstigt alls. Det är en mellanrosa med silverglitter som reflekterar ljuset så man ibland tror det är prismatiskt men det är det nog inte. Jag blev faktiskt besviken, det här är ett rätt trist lack. Jag föredrar glossiga Sugar High från China Glaze som har samma rosa färg men i krämformula. Vill jag glittra kan jag hellre lägga på ett glittrande accentlack. Dock känns det här lacket inte alls knöggligt eller knottrigt som vissa lack med glitter i gör, vilket är bra.

Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2011-03-24 17:35:23

I really love this! Currently my favorite pink :)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-03-24 18:25:06

Rosa och glitter kan ALDRIG bli fel!!!!

Postat av: Caroline
Publicerad 2011-03-24 18:29:47

skitsnyggt! frågan är bara hur jag kan använda det utan att det blir för mycket babyrosa-style?!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-24 19:09:38

Jag håller med dig. Jag blev väldigt sugen när jag såg de första bilderna på releasen men nu när jag sett några swatches, inte så sugen längre.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-24 20:01:24

Mina! The color is very pretty but I'm not so sure I love the glitter.



Marie-Louise! Hahaha, jo, ibland så kan det faktiskt det. :D



Caroline! Ja, jag vet inte hur du menar? Svartklädd med rosa naglar, som jag brukar vara, känns rätt okej.



Pamsan! Ja, och jag köpte ju ett till sen, mitt pucko. Det i korall...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-24 20:31:33

Oh no ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-24 22:07:01

Det ser ut som en my little pony ungefär. Glittrigt och lite så där lagom ponnygulligt...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-25 10:22:39

Jag har velat kring den här kollektionen sen jag först såg den. Först tänkte jag inte köpa något av dem, men nu är ändå det lila på väg hem till mig, men det var mest för att jag behövde fylla ut en beställning. Färgen är fin, men lacket känns ändå inte som något speciellt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-25 14:47:10

Aila! :D



Emma! My little Pony är exakt vad det är!



Nailtastic! Ja, samma här med det koralliga jag beställde senast...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela