Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Antique Green Winner

Publicerad 2011-03-28 20:40:00 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Här kommer ett till sminkinlägg. Nu blir ni förvånade, va! Jag som nästan helt haft en sminkfri månad både i verkligheten och på bloggen. Det här är alla fall en sminkning jag trivdes bra i. Enkel men med lite drama i färgerna och lite mörkare och mustigare i känslan. Det passar väl att visa en dag med snö...
En bas av GOSH! stiftskugga, som vanligt, och så grön kajal som ram runt ögat. Antique Green från MAC på yttre delen av ögonlocket, Winner från Makeupcosmetics på inre delen samt brynbenet. Lite, lite aprikos highlighter precis under yttre halvan av brynet. Supersnabbt och enkelt men trivsamt och liksom mysigt.

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-28 21:03:05

Jättefint, gillar verkligen färgerna!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-28 21:03:15

Jättefint, gillar verkligen färgerna!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-28 21:23:05

Usch, har ni snö?! Sminkningen är jättefin, färgerna är så vackra tillsammans.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-28 21:40:29

Snö... Kass!

Har ni kommit i ordning i lägenheten du och katterna?

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-03-28 21:54:38

Gillar verkligen den gröna! :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-28 21:58:15

Jättefina färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-29 09:51:59

Usch snö. säger jag med. Det snöade natten mellan söndag och måndag men det smälte typ på nolltid i solen. Idag är det dock mycket gråare, men snöfritt... Sminket ska jag med säga ngt om:) Jag gillar, snygga klädsamma färger. Dessutom rätt likt en sminkning jag hade i förra veckan...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-29 09:52:50

Väldigt fint! Färgkombinationen känns ovanlig och det ger ju alltid plus i min bok. :-)

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-03-29 10:29:39

Fina färger! Men så är jag svag för rosa och grönt också.

I Oskarshamn snöar det inte, men snart kanske för det är bara 4 + och väldigt mulet.

Hos mina föräldrar i Högsby kommun har det däremot snöat. Usch, våren ska vara här NU! Vi har tom bytt till sommartid...

Postat av: June
Publicerad 2011-03-29 10:44:32

Emma P: Tack, alltid kul att få sån kommentar av en riktig sminkbloggare :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-29 20:09:33

Maja! Tack!



Kerstin! Nja, det snöade idag med men det smälter typ direkt.



Kajalen! Japp! Vi trivs som fiskar i vattnet!



Karusell! Jag med!



Roxcat! Tack!



Emma! Ja, det smälter ju tack och lov fort...



Nailtastic! Tackar!



Linda! Jag håller med. Men nu är det alla fall lite ljusare.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela