Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Golden Lavender

Publicerad 2011-06-29 10:44:00 i Naglar i lila,


Jag återvänder till arkivet, som ni ser, men det beror på att ni faktiskt fått se allt "nyproducerat" redan och mina naglar är fortfarande gröna. Mamma och jag ska förhoppningsvis ha en tjejstund tillsammans och göra fina manikyrer, men hon ringde just och sa att hon måste iväg och handla snabbt så vi får se om och när det blir. Vad det blir här just nu är ett lite trist lack. Golden Lavender från NYX är ett ljust lila med guldskimmer, inte olikt Zoya Zara men inte lika fint i mina ögon. Zara är en favorit medan den här blir mesig. För rosa kanske? För lite sparkle i skimret?

Bra lack om man gillar färgen. Täcker med två lager, torkar bra. Inget negativt att säga om det alltså. Bara att det känns tantigt och trist.

Siri, min lilla otäcking, har jagat in någon liten gnagare bakom min säng så jag har precis dragit ut den och byrån och alla andra möbler i sovrummet för att försöka få fast den så jag kan ta ut den men jag hittar den naturligtvis inte och Siri håller som bäst på att jaga rätt på den nu. Edit försöker nog också hjälpa till med det. Jag tror risken för att jag ska ligga vaken i natt och lyssna på gnagarmumsande på elledningarna är rätt stor... :D

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-29 11:29:54

Hoppas missarna får tag på otäckingen. :)

Lacket var lite beige, ja. Zara är ju sååå mycket bättre.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-29 16:03:54

Pamsan! JA, Zara är så vacker!

Uppdatering på musfronten: Fått ut en och fått in en ny. Samma läge alltså...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-29 21:43:09

Lite tamt var min tanke. Hu för möss inne, tur att jag har häst:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-30 09:17:40

Emma! Ja, fast katterna behöver ju inte en separat bostad med egen hyra...

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-30 10:21:31

Älskar faktiskt inte glittret, däremot schersmin! ÄLSKAR schersmin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-30 13:29:32

Feline! Jag med!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-01 09:00:18

Jag tyckte om det här lacket, men det är lite tamt. Känns verkligen som om det är något som saknas i det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-01 10:31:40

Chaosophia! Ja, jag älskar ju Zara som är samma koncept så jag kan inte riktigt förstå varför den här känns så meh.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela