Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Mellow Yellow

Publicerad 2011-06-06 17:25:00 i Naglar i gult,


Mer gult ur arkivet. Det här hade jag tänkt bära till påsk men så blev det inte. Jag glömde flaskan i Stockholm och åkte iväg med bara ett gult lack, Yellow Primrose, så det blev den istället. Det kanske inte gör så mycket för gult är ju fint även när det inte är påsk. Den här användes istället precis efter påskveckan när jag kommit hem igen.

Det här är en gul som lutar åt grönt. Den är inte sål ätt att måla med, det är lite snorvarning på konsistensen, dessutom blir det penseldragsmärken, som ni ser. Det gör inget för färgen är rolig och gör mig glad.

Inte Nubars bästa lack men en rolig färgklick i samlingen!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-07 09:49:22

Fin nyans, men jag tycker det ser ut att vara jobbigt som attans att måla med. Det klumpar ihop sig vid tipparna, och så där synliga penseldrag ger jag inte mycket för förstås!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-07 19:12:21

Har ju funderat på det här men njae, penseldragen gillar jag inte. Fin nyans men jag är inte heller så förtjust i skimret. En gul att stryka från listan :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-07 20:19:01

Chaosophia! Ja, jag håller med dig. Det var som att måla med snor faktiskt. Lite trist.



Nailspotting! Ja, den var ingen höjdare egentligen. Men färgen är fin. Jag ska thinnra den och sedan lägga den ovanpå t.ex OPI FF och se om den inte kan bli snygg så.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela