Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Pearl Princess

Publicerad 2011-06-20 23:05:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Nu, mina vänner, har min semester börjat. Jag har jobbat min sista dag  före sommarledigheten och åkt ut till landet med katterna och min kruka med kryddväxter. Har till och med hunnit grilla för första gången i år och packa upp alla nagellack och målat om naglarna. Ni får inte se dagens manikyr, den är än så länge ofotad, men ni ska få något ur arkivet. Kanske inte det roligaste lacket i världshistorien men ett bra lack.

Misa Pearl Princess är ett skirt lack som är tänkt att användas i en fransk manikyr eller som en transparent nude-färg som bara ljusar upp nageln och gör den fräschare. På mig skulle den säkert funka utmärkt i den franska manikyren (som jag i princip aldrig har) men så här känns den inte så snygg. Den får mina naglar att se mer smutsiga ut, tycker jag. Två lager, bra pensel och formula, bra torktid. Fin glans. Här är den utan överlack.
Är det en skir, neutral färg man vill ha är den absolut väl värd pengarna. Jag har faktiskt idag skänkt min till mamma som brukar tycka om ljusa neutraler när hon vet att hon inte hinner fixa med naglarna om det skulle bli slitage på manikyren. Hon har redan lackat om till den och på hennes naglar ger det ett fräscht intryck. Tror det är lite hudton och lite nagelängd som spelar in. Mina naglar har mer fri kant, alltså bli det mer framträdande VNL och det där lite skitiga intrycket som kan uppstå då.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-20 23:44:13

Jag tyckte det var en snygg och fräsch färg, har sett mycket värre nudelack :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-21 07:26:19

Jag tycker också att den är snygg och täckningen är inte så illa för att bara vara två lager. Helt täckande vid fyra kanske? Skulle vara okej för mig när lacket är så snyggt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-21 21:05:43

Den känns lite blek och trist. Och det är nog som du säger om VNL och längd på naglarna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-21 21:53:44

Cactus! Den ser inte så illa ut på bild... :D



Nailtastic! Kanske det. Jag har gett det till mamma. on är förtjust!



Emma! Ja, visst är det så. Jag hatar VNL på långa naglar men när de är korta stör det mig inte. Men jag föredrar absolut att ha långa naglar oavsett...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela