Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lumene Make Impact

Publicerad 2011-06-08 19:19:19 i Naglar - holografiska lack,


Make Impact från Lumene gör inget medelbart intryck, faktum är att jag hållit i flaskan många gånger och inte tyckt annat än att det är ett ganska tråkigt rosa för att ha det namnet. För någon vecka sedan var jag dock på shoppingrunda för att handla till några swap med tjejer  andra länder och bland annat Lumene var då intressant. Jag plockade återigen upp flaskan, vred på den och såg plötsligt holografiskt skimmer.


Okej, jag säger inte att det är superholografiskt, det är det inte, men det ha en holoeffekt som kommer fram i solen. Det kan ju inte vara mindre än i de senaste versionerna av t.ex Color Clubs lack. Det dyker upp en liten, spridd, regnbåge när solen möter lacket. Basfärgen är fortfarande en lite mesig rosa och fortfarande är det kanske inte det lack som gjort störst intryck på mig, men den är jobbneutral med en hemlighet, flicksöt med regnbåge och lite allmänt charmig. Tre tunna lager och bra torktid, som hololack ju brukar ha. Go Lumene!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2011-06-08 19:53:21

Wow, det där såg ju faktiskt riktigt snyggt ut =) Kanske man skulle ta och köpa..

Postat av: theresebjörkman, :)
Publicerad 2011-06-08 19:57:53

nu är det ju många som har sommarlov, vad ska du göra i sommar?:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-08 20:01:46

Snygg färg ! Köpte faktiskt ett par på Lindex igår 29,50 just nu rätt skapligt faktiskt

den ena färgen heter stand out lite rödare än din....

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-06-08 20:18:02

Ja, det där var ju inte så dumt faktiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-08 20:22:00

Jag tycker det är supersött! Har tänkt köpa det sen jag såg det hos Nailtastic men det har inte blivit av ännu...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-08 20:23:33

Jag gillade det här väldigt mycket. Diskret, men ändå så himla fint! Önskar att de skulle göra fler liknande i andra färger.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-08 22:38:52

jättesött!

tycker massa om dig! Kände bara att jag ville säga det!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-08 23:45:26

Alltid kul med "nya" märken som gör hololack, hoppas de fortsätter och gör fler med mer effekt! Det här var lite för klent för att väcka ha-begäret men helt klart sött!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-09 06:11:14

Linda! Om man gillar färgen.



Therese! Varför undrar du?



Liza! Är din lite rödare också med holoskimmer?



Ninni! Nej, överraskande sött.



Emma! Ja, men det är nog rätt likt det rosa från Nubar som du har. Eller?



Nailtastic! Ja, visst vore det roligt om de gjorde fler! Ett ljusgult!!



Sanna! Åh! ♥ Jag tycker om dig med!



Cactus! Ja, jag önskar också de skulle ha lite mer oumpf i det-

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-09 07:18:14

Så fint! Det ska jag genast spana in!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-09 08:47:58

TJA!! kan jag väl inte påstå har målat 2 lager ska prova ikväll igen se om det blir något skimmer så eg kan jag inte påstå det är något speciellt med detta lack nåja 29,50 såå....

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-09 09:21:26

Det här kan jag nog tänka mig att skaffa, tycker det ser rätt fint ut även om det inte är så mycket effekt ändå.

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-06-09 10:19:48

Åh det var ju riktigt sött! Måste kolla in det idag när jag åker in till stan..får hoppas att de fortfarande har något kvar till mig :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-09 15:54:34

Kerstin! Gör så!



Liza! Nej, det är sant. Bra pris. Men det är smååååå flaskor...



Roxcat! Ja, jag tycker det är helt okej me aningens blekt då...



Olivia! Jag tror inte det är någon risk att det skulle ta slut.

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-06-09 21:10:33

blir lite sugen

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-06-09 22:31:22

När jag bara såg första bilden och innan jag fortsatte i inlägget kände jag att det var ett oväntat lack att se här av någon anledningen. Färgen kändes så oSminkan men sen så upptäckte jag att det var ju fint!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-10 00:15:31

jA RÄTT

tÄNKTE JAG PÅ NU NÄR JAG MÅLADE MITT TREDJE LAGER SOM JAG SADE I FÖRRGÅR KVÄLL ( iNTE F*N BLEV DET NÅTT SKIMMER HÄR INTE)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-10 05:46:28

Sarah! Ja, det är ju lite roligt med holo oavsett färg i övrigt.



Kajalen! Ja, så kände jag nog själv också. :D



Liza! Ja, pytteflaskor är det.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-12 00:38:14

Måste få skriva ett inlägg igen1 hm konstigt man kan ändra sig har kollat på detta lack igen ( stand out ) såå fint det är i solen fin färg la på ett lager till ikväll tja köper ett till nästa vecka.. på tal om färger köpte en ny ( Grön ) Go crazy kolla den!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-12 08:02:14

Liza! Grönt låter spännande!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-12 17:12:16

Jag har funderat på det men undrar om inte mitt är lite kallare i tonen. Tror att det är olika ton iaf. Jag tycker inte det från Nubar gör sig så bra mot min hud, inbillar mig att denna vore bättre.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela