Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

LA Splash Sparkling Oceanspray

Publicerad 2011-06-04 08:09:24 i Naglar i blågrönt&turkos,


God morgon alla läsare! En solig lördagsmorgon har vi här i Stockholm och jag vaknade supertidigt, som ni ser, med nackspärr... Gah! Jättejobbigt och väldigt ofta återkommande. Jag blir så trött på det. Jag ska försöka kurera det med en vetevärmekudde, alla fall så det blir lite drägligt. Men, nog om mina krämpor, jag behöver ju inte låta som en gammal tant bara för att jag är en. ;D
Till lacken! Återigen ett försök att fota glitter som inte gått så bra... Aaargh! Varför ska det vara så svårt?
LA Splash Sparkling Ocean Seaspray är verkligen just sparkling.

Turkosblått eller teal eller vad man nu ska kalla det. Oerhört tätt, det täcker med två lager utan problem. Gnistergnistrande! Fantastiskt fint! Jag kan inte säga mer än så. Ett vackert lack! Jag har bara ett enda lack från LA Splash som jag inte gillar formulan på och det är Komodo Dragon. Har ni lack från LA Splash? Vad tycker ni om dem? Jag tror jag lyckats skaffa de flesta formulorna, kräm/jelly, skimmer och glitter. Alla är trevliga. Skulle nästan vilja ha ALLA deras lack, men det är ju faktiskt lite galet...  Man kan inte ge efter för alla nycker i nagellacksväg. Eller? Jag har ju två tomma Helmer som väntar på att matas fulla med lack. :D

Här kommer en bild på en vacker katt. Siri.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-04 10:31:38

Jag tycker att du lyckats bra med bilderna - på solbilden ser man ju hur det gnistrar. Annars håller jag med om att det är svårt att fånga glitterlacks verkliga skönhet. Jag har precis beställt mina första LA Splash-lack för några dagar sen, ska bli kul att testa ett nytt märke.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-04 10:59:43

Jag tycker definitivt att man ser hur sparkling det är! Jättevackert!

Postat av: Maria
Publicerad 2011-06-04 11:00:14

Sparkling Jellyfish är det enda jag testat hittills, imponerade tyvärr inte på mig, nyansen gjorde sig inte bra alls mot mina händer och finishen var konstigt matt och skröpligt liksom. Inte ens glansigt topplack hjälpte särskilt mycket. Har du testat det lacket?



Men det verkar som att deras mera glittriga lack är värda att testa, om dom alla täcker efter bara två lager? :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-04 11:18:27

läckert! Jag vaknade med en sträckt muskel i ryggen, så det bara hugger till när jag gör vissa rörelser-sammanträffande? Hur som helst- galet att vilja ha alla lack? -Ja! MEN vi är ju galna;)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-06-04 11:23:41

wow va läckert!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-04 11:36:26

Superfint! Och stackars din nacke. Själv är jag förkyld...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-04 13:12:10

Är nackspärren ett resultat av allt rättande kanske? :o Jobbigt värre i alla fall! Du får tvinga en katt att lägga sig runt nacken på dig så du får extra värme där. :D



Tyckte du fångade blingigheten bra även på dessa kort! Ser jättefint ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 15:14:24

Nailtastic! Du kommer nog gilla dem! Det är himla bra lack!



Roxcat! Vad bra! Jag har ju det IRL parallellt med bilderna och då känns bilderna platta.



Maria! Nej, den har jag nog inte. Färg? Komodo Dragon har samma yta som du beskriver, tror jag. Lite kärv och bucklig och matt. Den är den enda jag inte gillar av mina. Jag har verkligen gillat mina andra lack som fan men Sparkling blowfish kräver en hel del lager...



Sanna! Åh, ryggen är värre än nacken... Och ja, vi ÄR galna. :D



Marie-Louise! Ja, jag gillar det!



Emma! Ja, det är synd om oss...



Chaosophia! Mmm, men de är samarbetovilliga, krakarna. Men det går väl över...



Postat av: feline
Publicerad 2011-06-04 15:26:08

Mmm...! Bar också LA Splash häromdagen. Är normalt sett halvfobisk inför borttagning av glitterlack, vilket ofta får mig att avstå dem, men just LA Splash är naggande goda... :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 19:22:25

Feline! Jag brukar också vara tveksam när det gäller glitter just för att det är så jobbigt att ta bort men på sista tiden tycker jag det har gått rätt bra. Jag vet inte vad som hänt eller om det är removern som är lite extra fantastisk bara...

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-04 22:57:50

guu så snyggt lack

påminner lite om Orlys nya i pinup

Eller???

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-04 22:59:24

Vad för remover använder du nu??

skriv gärna det så man får tips !!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-06-05 00:19:23

Vilken skönhet! Det här skulle jag inte tacka nej till! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 07:46:52

Liza Min ena remover har jag skrivit om men det är nog ett par år sedan. Ciens remover från Lidl är det alla fall. Som omväxling använder jag rätt ofta Depends remover, den blå som ska vara supersnabb. De är ungefär lika snabba men båda är bra.



Det här lacket påminner inte så mycket om Here Comes Trouble, för det är den du tänker på va? HCT har olika storlekar på glittret och är mer bladgrön än blå.



Zizzie! Den är jättefin!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-05 11:41:00

tack för tipset !Jo jag tänkte på here comes trouble!Ja Depends får jag denna veckan har beställt båda burkarna!! hittade en affär långt upp i Norrland som ej har internetbutik men skickar hem..

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-05 13:20:40

Direkt in på önskelistan! SötSiri...hon är så fin.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 14:12:58

Liza! Ja, vad bra! Fast ren aceton (utan olja) funkar väldigt bra det med och är inte sämre för hud och naglar egentligen.Om du har lättare att få tag i det.



Pamsan! Ja, hon har sin charm min lilla pirat.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-05 15:26:06

Tja just nu håller jag på ta slut på en flaska cutex Sen har jag Opi,s med aloe vera Njae aceton vill jag inte anv dependburkarna kommer ju i veckan då har jag På tal om lack nu har jag på naglarnaOrly: Bubbly bombshell såå snygg såå

Postat av: badbomben
Publicerad 2011-06-05 20:27:27

Siri är så gullig och vacker! Mysigt tealblingigt lack, gillar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 21:47:24

Liza! Jag använder inte heller aceton så ofta, men egentligen är det inte skonsammare om man tänker rent dermatologiskt. fast jag gillar inte lukten av vnalig aceton. Bubbly Bombshell är den som är lilarosa och glitter va?



Badis! Ja, hon är söt som socker!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela