Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor My Rightful Throne

Publicerad 2011-06-27 22:36:41 i Naglar - glitter för layering,


Jag är tillbaka! Ny kamera och ett dagsaktuellt inlägg med hur mina naglar såg ut för ca 30 minuter sedan. Nu håller jag precis på att måla om dem  ljusgult så förhoppningsvis komer ni få se den färgen inom kort. Det ni ser här är ett guld- och silverglitter i lite orangetonad transparent bas från KleanColor som jag lagt över High Hopes, ett korallfärgat krämlack från China Glaze.

Jag har ju blivit rätt bortskämd med KleanColors kvalitet, mina lack har hittills varit bra, men nu fick jag en knepig jäkel att förhålla mig till. Det torkar segt och det känns väldigt mycket som Jell-O när man försöker måla med det. Glittret är verkligen gnistrande men ganska glest, det vill dessutom samla sig vid nageltippen då det följer med penseln när man målar. Blir ju en sorts naurlig gradient men man kanske inte vill ha det så och då blir det svårare. Jag tyckte det var helt okej den här gången med lite kluster och ojämn spridning och det är jättefint i solen. Kanske inte ett favoritglitter dock.


Förutom naglar så kommer en bild på blommor. :D

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-27 23:14:58

yay! vad blev det för kamera?

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-06-27 23:29:51

Wow detta var glittrigt. Me like!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-27 23:32:55

Hurra för en ny kamera! Nu kan jag ju inte göra annat än att önska mig en bild på åtminstone EN nagel med det där mörkgröna frankenholot som gav regnbågar! (!!!!!) Snälla? :D



Tack för att du visade det här lacket! Nu vet jag ett jag kan stryka från önskelistan. :D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-28 00:46:08

Oooo så snyggt tänkte innan jag skulle stryka guld på mitt gröna så de var ju samma tanke.

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-06-28 01:07:17

Häftigt nagellack! ^^

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-28 09:24:44

Jippi för ny kamera. Oj vad jag ser fram emot många nagelinlägg framöver. :D

Detta glittret hoppar jag nog över men har funderingar på High Hopes. Många ChG som jag saknar i min Helmer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-28 12:57:43

Sanna! Det blev en Sony.



Marie-Louise! Ja, det är verkligen glittrigt!



Chaosophia! Om jag lackar om med det så kommer det bilder på mer en än nagel. ;D



Liza! Ja, det är alltid roligt med lack som kan förnya en manikyr.



Amanda! Ja, ganska.



Pamsan! Det är ju alltid många nagelinlägg... :D



Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-28 15:12:06

Härligt att du har fått igång din nya kamera! Verkar den bra? Ganska fint lack, men Kleancolors har mycket finare glitter...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-28 16:41:57

Emma! Kameran är inte dum men jag är fortfarande ovan vid den. KLeanColor kan absolut bättre än så här.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela