Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Holo Blue

Publicerad 2011-06-30 09:03:00 i Naglar - holografiska lack,


Jag visade ju Minka nyligen och berömde hennes egenskaper som underkläder till skira lack. Undrar ni varför jag behövde testa underkläder nu? Inte? Nå, jag berättar alla fall. Jag hade bespetsat mig på KleanColors Holo Blue och den såg ärligt talat rätt skir ut. Skir och blek. Alltså, fram med underkläderna. Dessa bilder är av två lager Holo Blue över Zoya Minka. En välfungerande kombination som ger Holo Blue dess "rätta" färg men gör att jag slipper VNL och kala fläckar eller annat trams.


Holo Blue är precis som syskonen i familjen KC Holo inte ett "äkta" holo. Glittret är prismatiskt. Sen är jag helt värdelös på att skilja det ena från det andra och bekymrar mig inte så mycket om det är holo eller prism men i rent konsumentupplysningssyfte så är det alltså så att KC inte för riktiga holografiska lack. De lack de kalla holo är dock helt bedårande och bör införskaffas av alla! Holo Blue är mycket blekt blå med en lite smutsig ton och så glittret. Massor av glitter! Jag har fotat på alla möjliga och omöjliga sätt men bättre än så här får jag det inte idag med min kamera. Det är så mycket mer gnister i verkligheten. Om man inte har sol eller åtminstone mycket ljus så blir det istället ett smutsigt blekblått med silverskimmer. Lite som en gammal urblekt snuttefilt. Helt klart ett lack som ska upplevas i antingen lysrörsbelysning eller solsken. Den bleka blå basfärgen är inte så spännande på egen hand. Det gula t.ex, det är ju roligt även när det "bara" är gult men det här behöver glittret för att vara intressant. Ni ser på mittersta klickbara på raden ovanför här hur den blir i svagt ljus. Och på det behöver vi väl ett litet spam?




För er som överlevt hela inlägget så kommer här en belöning i form av en gallicaros, Tuscany, som blommar hos mig just nu. :D

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-30 10:02:50

Tur att dessa lack är såpass billiga så att det inte svider så att beställa dom. Ser såklart att jag behöver fler Kleancolor. :D

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-30 10:20:50

Jag hoppade alla dessa från KC, faktiskt. Är inte så förtjust i så bleka färger, trots prismor. Och om borttagningsproceduren påminner ens något om den för Holo Chrome har jag ännu mer anledning att stå över. ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-30 12:47:51

Nja, det här får inte mitt hjärta att slå snabbare. Hade den blå färgen varit lite mörkare däremot, då hade den nog hamnat på önskelistan.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-30 13:26:30

Pamsan! Ja, så känner jag med!



Feline! Jag hade inga problem med borttagningen, lite kärvare är det ju än ett "vanligt" lack men det gick ju rätt bra ändå. Det är i blekaste laget, det håller jag med om.



Nailtastic! Ja, men då hade den å andra sidan varit väldigt lik Holo Chrome. :D

Postat av: Frk.Fargerik
Publicerad 2011-06-30 18:15:34

Denne likte jeg, den var litt annerledes, og glitter blir jo aldri feil ☺

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-30 19:40:27

Det ser jättefint ut! Vilken tur att du fått nya underkläder så du kunde använda det:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-01 08:56:57

Jag är ännu mer värdelös på att särskilja prismatiskt från holografiskt än vad du är. Vad är skillnaden (du behöver inte svara på det, jag kan googla om jag behöver veta exakt!) egentligen, och hur fasen ska jag träna mina ögon till att se skillnad? Kan ju erkänna att jag har jättesvårt att särskilja om vissa lack är kräm eller jelly också.. Känns lite pinsamt.



Kul lack i alla fall! Synd att det var så fisigt blått.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-01 10:27:37

Frk.Fargerik! Nej, glitter kan inte bli fel!



Emma! Ja, underkläder är så bra att ha!



Chaosophia! Alizarine Claws-Feline beskriver skillnaden så här: The main difference is that holo is usually shimmer particles (or pure flat holographic glitter), and prismatic is just what it sounds like: small glitter prisms, gritty, uneven glitter particles. :)

i den här posten hon gjorde: http://alizarineclaws.blogspot.com/2011/06/holo-prismatic-chrome.html

Jag litar på henne. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-04 10:29:30

Jahaa, okej, det är formen på glittret som avgör! Varför var jag förvirrad för? Haha.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela