Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Chunky Holo Black

Publicerad 2011-06-03 13:25:22 i Naglar - glitter för layering,


Jag var ju tvungen att prova min egen flaska av Chunky Holo Black eftersom jag även lottar ut en till er läsare. Det var inte det lack jag var mest sugen på innan jag köpte mina Chunky Holos men jag måste säga att efter att ha burit det så är jag helt överförtjust! Det här är fantastiskt!  


Jag har grundat min manikyr med ett mörkbrunt skimmerlack från Face som ni får se en annan gång. Sen är det ett ganska flödigt lager av glitterlacket och så två lager Seche Vite för en slät yta. Jag har fotat i så många ljus jag kunnat, allt från sol till skugga och inne. Glittren är i olika storlek och form och ger en lite flakelacksliknande effekt och byter färg från guld till orange, rött, grönt, ja till och med blått. Det är helt makalöst! Dessutom kan jag tala om att jag inte hade några större problem att ta av det vilket jag gjorde nyss. Då hade jag burit det sedan i går och vad jag kan säga är att det torkade fort, var gnistrande vackert och som sagt, gick rätt smidigt att ta bort. Ingen foliemetod behövs alltså. Sen vet jag inte vad de tänkte med att döpa det till "Black" för det är inget svart alls i det. Basen är grumligt gyttjebrun och ja, glittren är ju inte direkt svarta de heller. Jag tror ni kan de i princip alla färgerna på glittret nedan:

Ser ni det blå högst upp mot nagelbanden? Detalj:

Och vill ni vara med i utlottningen av ett eget Chunky Holo Black så klicka på bilden nedan så kommer ni till utlottningsinlägget.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-03 13:35:33

Det ser helt otroligt ut! Men förstår inte varför det heter holo? Det är väl inte holografiskt på något sätt?

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2011-06-03 13:55:13

Du milde skapare! Herrejäklars va snyggt, var får man tag i det om man inte lyckas vinna det? ^_^



Ebay gick jag bet på..

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-03 14:01:39

Hoppas jag vinner!!!!!!!!!!!!!!11

Postat av: Pinianna
Publicerad 2011-06-03 14:30:58

Jag håller med dig, det var ju inte den som lockade mest direkt. Men OJ vad vackert det var på nageln! O.o

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-03 15:25:32

Vilket häftigt lack! Har nog inte sett nått liknande förut. Får nog försöka hitta de här på nätet om det inte går bra i utlottningen :p

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-06-03 15:54:16

Wow, for en regnbue! :D

Jeg så et flaskebilde av disse på MUA for en stund siden, og det gikk ca 0,05 sekund til jeg bestilte dem. :D

Postat av: MyyZz
Publicerad 2011-06-03 15:55:46

Grymt läckert;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 16:09:48

Nailtastic! Nej, inte ett enda av dem verkar vara holografiskt, men de är snygga ändå! Varför de kallas Chunky Holo? Ingen aning.



Kajsa! De är magiskt snygga! Dessvärre var det knepigt att hitta en säljare på eBay som skickar internationellt.



Chaosophia! Ja, vi håller tummarna för det! Eller, jag är opartisk, men jag jag hoppas alla som älskar glittriga lack får dem på ett eller annat sätt.



Pinianna! Ja, nu är jag tvärkär!



Cactus! Ja, man får hoppas fler säljare kommer på att det finns européer som är villiga att köpa KleanColor.



Solveig! Vilken säljare hittade du? Det var ju skitsvårt att få tag i någon. Jag höll på i flera dagar och jagade säljare.



MyyZz! Ja, makalöst!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-06-03 17:21:54

Om inte jag vinner det här kommer jag hata dig resten av livet ;-) Eller åtminstone vara lite bitter över att du frestar mig med så vackra lack som är nästintill omöjliga att få tag på

Postat av: Elin
Publicerad 2011-06-03 17:43:39

Så. Jävla. Snyggt.

Postat av: Filippa
Publicerad 2011-06-03 18:13:32

var kan man köpa det? :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-06-03 18:16:03

Superhäftigt. Påminner om höstlöv på något sätt :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-03 18:39:45

alltså fan, jag vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 19:21:42

Kajalen! Hoppas du vinner då... :D



Elin! Ja! Så jävla!!



Filippa! eBay om du hittar en säljare som skickar internationellt.



Veronica! Ja, det är helt makalöst vackert!



Sanna! Jag förstår det. Jag var galen innan jag fick till det med en säljare så jag kunde köpa.

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-03 19:33:23

Så jäkla galet vackert så att man blir tårögd! Ser ut lite som ett lack hämtat från rymden. Japp, så måste det vara - ett lack som NASA har tagit fram med inspiration från galaxer och stjärnor. Magiskt :D

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-03 19:46:46

Skulle förresten vara kul att se Chunky Holo Black ovanpå en bas av Nfu Oh 60, är det ngt som man skulle kunna få önska att se? :)

Postat av: CC
Publicerad 2011-06-03 19:58:44

Coolt lack!!! Och vad fina dina naglar är igen efter flytten :) Trivs du bra förresten?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 21:59:03

Katrin! Haha, ja, ett rymdlack är det nog! Och så klart du får önska men det kanske inte blir något av med det. Jag är lite överväldigad av antalet oprovade lack just nu så alla andra saker är skjutet åt sidan.



CC! Ja, de har äntligen växt ut! Tre månader.... Det känns fantastiskt och jag hoppas det inte blir någon olycka så jag måste klippa ner dem igen. Det tar så lång tid att få tillbaka längden.

Och trivs gör jag verkligen! Jag är superglad att jag flyttade faktiskt. Bara att ha ytorna för mig och katterna att bre ut oss på! Härligt!

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-06-03 23:08:41

Åhh, vill ha!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-06-03 23:13:43

Helt fantastiskt! :D

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2011-06-03 23:53:35

Lovely!! Kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 08:16:10

Åsa! Ja, jag höll på att bli galen innan jag "säkrade" dem.



Zizzie! Ja!! Magiskt!



C-I! Ja, det är det.

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-04 15:27:00

ca dör!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 19:24:23

Feline! :D

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-06-04 19:55:47

Jeg fikk rett og slett noen i USA til å bestille direkte fra Kleancolor-sidene for meg og videresende dem.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-06 11:37:21

Oj, jag har missat att kommentera. Det ser jättefint ut tycker jag, men kanske inte så unikt, tror att fuschia är ett bra val alltså:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 13:44:48

Solveig! Jag vil också ha amerikanska vänner som skickar lack...



Emma! Ja, jag tror också den kommer att kännas mer spännande för dig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela