Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Klean Color Chunky Holo Scarlet

Publicerad 2011-06-23 17:55:00 i Naglar i rött,


Sorgeliga saker hända och nu har en sorglig sak hänt mig. Eller okej, trist är ett bättre ord. Min älskade Panasonic har, efter sju och ett halvt års trogen och daglig tjänst, tyvärr blivit allvarligt sjuk och kan inte längre bidra till bildbanken. Innan jag skaffat en ny kamera så blir det alltså bara arkivinlägg (hurra för arkivet!) även om det känns trist när jag nu har så många lack jag vill visa. Det finns här hos mig närmast drivor av KleanColor och även några exklusiva KOH-lack, lite Missha, massor av Sally Hansens fina lack som jag släpat hit för att äntligen ta bilder på och så skojiga nageldekaler och mina första nagellackssmycken... Men, nu blir det alltså inte så. Inte just nu alla fall. Det blir arkivet och förhoppningsvis kan jag köpa en ny kamera snart och kommer igen då. Mitt oerhört fina mörkgröna hololack som jag bär just nu, en egenfrankad skapelse som jag är oerhört nöjd med, kommer ni alltså inte att få se. Det är synd för det är verkligen en dröm! Djupt, mossigt skogsgrönt med regnbåge...

Nå, då blir det arkivet alltså. Över rött glitter har jag här mer rött glitter. Kopparrött, för att vara exakt, duokromt. Det växlar mellan rött-koppar-guld och i vissa ljus grönt.


Det blir en fantastiskt fin effekt av det. Här är det två lager av det ovanpå en manikyr med ett vanligt rött lack med glitterpartiklar. Det hela blev en glödande, gnistrande bädd av flytande lava på naglarna. Visst är det tjusigt.

Chunky Hololacken är behagliga att måla med och torkar fort. Inga klagomål alltså.


Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2011-06-23 19:00:32

Pretty!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-23 19:31:19

Nej, vad tråkigt! Du är säker på att det är kameran och inte minneskortet som trasats sönder på något vis? :o



Jag stod och vred och vände på min flaska av scarlet holo idag, men jag kunde inte hålla mig borta från Rainforest! Förvånande va? ;D Kommer däremot köra något väldigt liknande manikyren i det här inlägget om någon dag eller så kan jag tänka mig, så ännu en gång kommer det se ut som om jag bara kopierar dig, haha!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-06-23 20:16:35

Vad synd att kameran har gett upp! Nagellackssmycken är jag mycket nyfiken på, är de svåra att göra?

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-23 20:38:55

vackert!



Vad tråkigt med kameran. Hoppas den blir frisk! den tar ju så bra bilder!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-23 20:54:04

Fy vad tråkigt med din kamera! Lacket är vackert men jag grämer mig över att inte få de ditt egenfrankade gröna hololack:(

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-23 21:14:37

Vilken glöd! Mycket vackert! Trist med kameran, jag hatar själv att lägga pengar på tekniska prylar. Lägger dem hellre på nya lack. :-)

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-06-23 23:30:53

This looks like fire!

And I'm sorry that your camera died. :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-24 10:01:40

Mina! I do love it!!



Chaosophia! Ja, det är tyvärr kameran. Nå, jag får ta och köpa en ny en dag här framöver. Och vadå härmas, det tror jag inte någon tänker. Sen kommer det se olika ut beroende på vad man lägger under. Jag har gjort en nagellacksring med Scarlet och den blev rätt häftig!



Lina! Nej, inte alls svårt att göra. Jag tycker det var förvånandsvärt enkelt faktiskt. Ska göra massor av olika ringar och hängen nu!



Sanna! Jag hoppas hitta en likadan kamera för jag älskar min gamla trotjänare.



Emma! Ja, det lacket borde ni alla gräma er över att inte få se ör det är grymt snyggt!



Nailtastic! Ja, absolut. Men sånt är livet och jag fotar så pass mycket att jag måste ha en kamera, inte bara för bloggen.



Chaosbutterfly! Yes, it does! It is so pretty!! And yes, I'm sorry too. Love my camera. And I miss taking pictures of all the beautiful things around me. Now the flowers are so pretty in the garden and I can't take pictures...



Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-24 12:26:49

Vilket elände med kameran :/



Lacket här är alldeles underbart vackert!



Glad midsommar också, till både dig och Emma!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-06-24 22:34:35

Vad trist.. min sjunger också på sista visan, den har börjat käka minneskort! Hoppas det löser sig, berätta gärna vad det blir för kamera förresten.

Lacket var fantastiskt, är jag lite knäpp som tycker röda lack är mer midsommar än jul?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-25 10:36:38

Kerstin! tack och detsamma till dig!



Mona! Jag älskar röda lack året om och så klart jag berättar vad det blir för kamera sen. Förhoppningsvis så hittar jag samma som jag har nu. :D

Postat av: Charlotte Lundstedt
Publicerad 2011-06-30 16:23:16

Goddag! vad kul din blogg verkar vara! kommer med all säkerhet läsa dina poster igen! =P Ha en kul dag :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-30 17:48:01

Charlotte! Tack för berömmet! Roligt om du trivs!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-07-08 21:16:23

Så, så snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela