Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Bugatti Blue

Publicerad 2011-06-23 13:09:00 i Naglar i blått,


Okej, nu har jag aktivt letat i arkivet efter ett inlägg som inte visar ett grönt nagellack. Det blev blått istället. Här är ett lack jag mest använt till att franka med men egentligen är det ju en fin, klar, blå nyans. En närmast elektrisk blå. Kanske är den verkligen lika blå som en Bugatti Veyron, vem vet?


Den är en aningens skir alla fall, det ni ser är tre lager, men den torkar fort. Skimret är jättefint och det är som sagt en vacker nyans av blått. Nu senast när jag kollade igenom IsaDoras lack verkade den inte finnas kvar, vilket vore himla synd, men det kanske bara var på mitt lokala Kicks. Har ni Bugatti Blue? Gillar ni den?

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-23 13:29:44

Gillar? Självklart vilken fin färg !! ( undras vad du ska ha för färg imorgon ???

nyfiken

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-06-23 13:51:27

Åh så fint! O: :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-23 13:55:03

Åååååh, min favoritbil! Fast jag skulle knappast välja en blå Veyron iofs.. Passar bättre på naglarna. ;D

Postat av: neli
Publicerad 2011-06-23 15:34:18

snyggt =)

Postat av: Therese (Therese Skönhetsblogg)
Publicerad 2011-06-23 15:36:29

Snygg färg!

Postat av: CC
Publicerad 2011-06-23 15:52:22

Härlig blå! Och läcker bil :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-23 15:52:33

För en gång skull var det inte nagellacket som var det bästa med inlägget :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-06-23 16:13:26

Har den inte, men tycker att den ser fin ut! Jag tror att jag har ngt liknande, men minns inte riktigt vilket...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-23 17:42:49

Liza! Ja, det kan ni få fundera över. Ni kommer dock inte får se det på eftersom kameran är sönder.



Amanda! Ja, helt okej.



Chaosophia! Vilken färg skulle du välja?



Neli! Ja, helt okej.



Therese! J, helt okej.



CC! Hehe, ja, bilen är läcker.



Cactus! Nej, jag håller med!



Kerstin! Finns många liknande men ingen med så bra namn. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-23 19:37:17

Oohhh, nu sitter jag nästan och dreglar när jag fantiserar om att få välja färg på en Bugatti. Galet! Jag tror jag är tråkig, men jag skulle vilja ha en mattsvart bil (tänk Batmobile). Tänk 1000hk i mattsvart, vad jag skulle känna mig stealth-ig när jag glider omkring alldeles för fort... Skulle ju antagligen åka ner till Tyskland för att få köra på Autobahn och råka köra ihjäl mig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-23 20:52:15

Jag har den. Men har faktiiskt bara haft den på tårna en gång. Har inte blått lack så jätteofta känns det som. Den var väl fin, men jag hade bara två lager, det blev lite blaskigt...

Postat av: Jeanette
Publicerad 2011-06-23 22:17:20

Gillar den och fyndade den på Kicks i gamla flaskan för ett en vecka sedan! :-)

Postat av: Anna
Publicerad 2011-06-23 22:47:11

Jag har den cckså, köpte den ifjol och tyckte då om den även om den är rätt skir. Har i och för sig för mig att det är en mörkare blå nyans på den jag har, mer klarblå.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-24 10:06:30

Chaosophia! Batmobile låter som ett bra ideal. :D



Emma! Ja, den är väl inte det mest uppseendeväckande blå i världen heller, men fint på sitt vis.



Jeanette! kul! och bättre pensel dessutom...



Anna! Min ser alla fall ut som på bilderna. Kankse finns olika versioner?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela