Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grön med TMM och lösfransar

Publicerad 2011-06-05 16:03:00 i Eotd med lösfransar 2011, Sminkans EotD,


Egentligen hade jag tänkt helt lägga ner sminkbiten för att slippa känna någon som helst press och kanske på så sätt få lusten tillbaka snabbare, men jag har ju faktiskt smink i det där jättearkivet jag håller på och fiskar upp inlägg ur idag. Bland annat detta som jag bar på en 40-års fest jag var på för rätt så länge sedan. Snabb och enkel men lite festlig i och med lösögonfransarna är den här sminkningen. Det var en grund av Jumbopennan Milk från NYX och så pigmenten Midnight i mörkblått, Theorum i aquagrönt och Twinkle i turkos, alla från TMM och så highlightern Shinkirou från Fyrinnae.

Jag började med att göra en liten svalstjärt med kajalpenna från Make Up Store. Sen lade jag Midnight på yttre delen av ögonlocket och tonade den sedan in i Theorum som fått nästan all yta här. Theorum fick lite Twinkle över sig på brynbenet och sedan tonades allt in i lite Shinkirou precis under brynet. Theorum lades också under ögat, på kajalen. Sen limmades lösfransarna fast och jag var klar. Nej, jag lät ju den vita basen skymta i yttre ögonvrån, det kanske jag ska säga, när jag gjorde svalstjärten låg ju den vita under och den penslade jag lätt med Parad-Ice från Brite Bird för att få mjukt tonad mot huden. Det var allt.

Kommentarer

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-06-05 16:20:36

Åh så fin sminkning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-05 17:55:03

Jag tycker det var jättefint! Och alltid kul matt få se lite smink från dig:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-05 20:04:54

Vackert! Och för mig hade det här varit varken snabbt eller enkelt.. =)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-05 20:37:18

Jättefint! Jag älskar dina svalstjärtar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 21:36:32

Amanda! Tack!



Emma! Ja, visst är det. Eller, jag vet inte förresten, just nu känns det inte så kul.



Roxcat! Nej, lösögonfransarna kan vara knepiga.



Kerstin! Tackar!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-07 09:43:32

Snyggt! Och jag säger som Roxcat! Hade tagit mig en timme eller två faktiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-07 20:22:09

Chaosophia! Det tror jag inte på. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela