Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Dove och LA Splash Sparkling Whale Tale i tejpmanikyr

Publicerad 2011-07-24 16:53:00 i NailArt,


Sanna visar ju en superläcker tejpmanikyr inklusive tutorial på sin blogg så jag ska passa på att visa min senaste tejpmanikyr. Den är i och för sig några månader gammal men jag tänker som så att ni har ju inte sett den så för er är den ny. ;D
Usla bilder på en ganska fin manikyr. Jag fick alla fall massor av komplimanger och många saknade den dagen efter när den var utbytt mot en annan manikyr, som vanligt. Det är en diagonal som jag skapat med vanlig tejp. Basen är Zoya Dove och glittret är LA Splash Sparkling Whale Tale. Det blev väldigt lyckat med de ljusa, grå och silvertonerna. Det kändes harmoniskt att titta på. Måste absolut göra om den här manikyren både i dessa färger och prova med andra kombinationer.

Ni ser att jag inte är lika skicklig som Sanna med tejpen men jag tror det såg helt okej ut på lite håll.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-24 18:31:46

Supersnyggt!!! Jag vill härma, men har tyvärr ingen av de lacken du använt så jag får försöka hitta på ett par andra som kan tänkas passa... :)

Postat av: Ika
Publicerad 2011-07-24 19:33:30

Tejpmanikyrer är så himla kul att göra! Blir snyggt på ett rätt enkelt sätt. Har också sysslat en del med såna senaste tiden.

Postat av: Tyrannika
Publicerad 2011-07-24 20:18:37

Det där grå lacket ser helt underbart ut, fin manikyr på det hela också :)



Jag har knåpat ihop några roliga skönhetsfrågor igen på min blogg och det vore kul om du vill vara med och svara på dem! Skulle vara jättekul att läsa dina svar så länka gärna till ditt inlägg om du svarar! Kram på dig.

XOXO

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-24 22:00:28

detta va snyggt ! håller på att ta bort nagellacket tänkt måla i blått men tror nog jag tar sådan färg.. och silvret, häftigt!!!

Postat av: Ann
Publicerad 2011-07-25 00:54:40

Det här tyckte jag var läckert i all sin enkelhet, hade helt klart kunna tänka mig att bära en sån här manikyr, snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-25 09:50:31

Annie! Det går nog med vilka färger som helst.



Ika! ja, jag har inte gjort så många men den här var jag nöjd med.



Tyrannika! Det grå är himla fint! Som vanligt kommer jag säga nej till att göra skönhetsfrågorna. Har du tur kanske Emma vill igen.



Liza! Hurdan färg? Nu blev jag förvirrad igen. Silver? Grått?



Ann! Ja, jag var riktigt nöjd!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-25 10:23:38

Sådan färg du hade på naglarna och silverglitter. men ändrade mig så mina naglar är ljusblå nu

Postat av: Ann
Publicerad 2011-07-25 11:22:46

Hur är cremelacken från Zoya? Har Valerie och det är ju helt underbar formula.

Postat av: April Brooks
Publicerad 2011-07-25 20:25:28

Simple & gorgeous!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-25 23:22:59

Liza! Ljuslått är fint!



Ann! Jag äslkar Zoya rakt av! Krämlacken är härliga!



April! Yes, it looked rather nice!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela