Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Sour Lime

Publicerad 2011-07-05 08:51:00 i Naglar i grönt,


Jag tänkte peta ut lite ur arkvet och lite nytt idag. Först blir det arkivet. :D
Sour Lime, eller Sour Line som den heter på Cherry Cultures hemsida, är berömd för att vara skir och skira snorgröna lack är inte roliga. Jag valde alltså att lägga den över Misa Green With Envy. GWE är också skir så den i sin tur låg över ett annat, opakt, ljust lack.

Det Sour Lime har, som jag ville åt, var skimret. Det är väldigt sött med snorgrönt och guldskimmer tycker jag. Visst kan det vara roligt att liva upp sina ärtgröna krämlack med ibland!

Finns inte så mycket mer att säga. Ett layeringlack som kan funka som pigg accent över liknande färger. Kanske kan vara cool över svart också, vem vet. :D


Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-05 11:17:27

Häftig färg! har något liknande i China Glace..

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-07-05 11:33:13

Jag var så besviken på det här. Det ser så tjusigt ut i flaskan men blev bara gult på mig. Helt klart ett lack för layering men vette katten om jag kommer använda det nått mer alls

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-07-05 11:59:08

Läcker färg! Kul att se ett NYX-lack nu när det är månadens lack på Nailmail.

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-07-05 12:07:37

Vilken härlig färg ^^

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-05 13:04:36

Superfint! Älskar att det ser så syrligt ut.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-05 16:08:47

Fint! Jag gillar skimret!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-05 18:23:13

Det där gör sig himla bra över who the shrek are you också:) Tycker det ser ut som en syrlig karamell

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-05 21:07:10

Den här färgen får mig att tänka på när jag nös över tangetbordet tidigare idag. Inte för att det var lika grönt men du fattar vad jag menar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-05 23:38:00

Liza! Jaså? Vad spännande.



Kajalen! Ja, det är ju inte ett lack man ger sig på om det inte är layering man har i tankarna...



NailsbyNoir! Jaså? Jag har massor av NYX i arkivet. Ska peta ut dem då...



Amanda! Ja, den är rolig!



Nailtastic! Ja, det gör det verkligen!



Kerstin! Jag med.



Sanna! Jag kan tänka mig den över alla ärtgröna. Ska absolut testa över svart också!



Emma! Hahaha, du är så drastisk ibland!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-07-06 10:17:12

Snyggt på dig, men som Kajalen tidigare sa, jag blev bara besviken! :(

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-06 10:48:34

Hahahaha! Jag tänkte kommentera på lacket, men råkade läsa Emmas kommentar och tappade bort tanken jag hade i huvudet! Hahaha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-06 21:52:04

Aila! Ja, det förstår jag.



Chaosophia! Ja, hon kan vara rätt dräpande, min medbloggerska. :D

Postat av: Malin
Publicerad 2011-07-11 20:47:12

Åh vilken underbar färg! Hade önskat att den fanns i ett enda lack ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-12 17:59:59

Malin! Har du bra med tålamod så är det ju denna färg på Sour Lime, men jag orkar inte måla fyra-fem lager.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela