Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nya borstar

Publicerad 2011-07-11 21:46:12 i Emmas sminkväska,

Jag har ju lovat Sminkan att jag ska underhålla er lite när hon är borta. Det kan dock inte bli tal om underhållning i samma stil som Sminkan erbjuder, dels har jag för lite lackbilder i arkivet och dels så har jag för dåligt med tid, jag har verkligen alldeles för långt till jobbet. Idag tänkte jag i alla fall att ni skulle få se mina nya borstar som jag hämtade ut på Maxi för en stund sedan.

 

De flesta av er känner säkert till Pixiwoo-systrarna Sam och Nic. Jag har på senare tid utvecklat en kraftig besatthet och har kollat på x antal av deras videos de senaste veckorna. Och eftersom jag tycker de är så fantastiskt duktiga och begåvade, ja vi kan nog snacka lite idoldyrkan här, kunde jag inte låta bli att klicka hem ett gäng borstar från Real Techniques, den serie med borstar som Sam har varit med och tagit fram.

Jag beställde mina borstar från Love Make Up i onsdags, de skickade dem i torsdags och jag fick dem idag. Snabbt jobbat tycker jag, de skickas ju från Storbritannien så leveranstiden känns mer än rimlig. Real Techniques säljer sina borstar dels i set och dels som enstaka borstar. Alla borstarna finns dock inte i set och alla finns inte att köpa styckvis. Jag mixade lite och beställde Core Collection, som består av basborstar, näramera bestämt borstar för foundation, puder, conecealer och conturing/highlighter/rouge. Jag beställde även starter set och en shading brush. I Starter Set ingår fem borstar och i Core Collection ingår 4. Sen köpte jag som sagt en shading brush också. Tror att jag betalade ungefär 550 kronor för alla 10, vilket innebär att de snittar på ca 55 kronor styck inklusive frakt, det är bra tycker jag. Då fick jag ju dessutom två fodral.

Borstarna är gjorda i taklonhår, det vill säga i syntethår och de är supermjuka. Syntet slår nästan alltid naturhår i mjukhet tycker jag. Skaften är i metall och längst ner är de i plast. Ni ser att det är olika färger, de är färgkodade så att de till ansiktet är i koppar, de till ögonen är lila och det finns även en rosa serie som jag tror mest är menad för rouge. Fodralen som borstarna kommer i är också värda ett omnämnande. Man kan lägga dem eller ställa dem i fodralen och som ni ser kan man även ställa de största ansiktsborstarna upp. Fina mjuka borstar i bra utförande och med smarta genomtänkta detaljer är mitt första intryck av mina nya borstar från Real Techniques. Just nu ligger de såklart på tork efter invigningstvätten och jag ser fram emot att testa dem imorgon. Det ska bli kul att se om de lever upp till mina förväntningar. Jag återkommer framöver med ett utlåtande...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-11 21:59:58

Ooo! Dessa måste jag också spana in. Jag går lite i borsttankar, nämligen.

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-07-11 22:06:22

Ja, de ser grymt fina ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-11 22:22:52

kerstin: Ja men kolla vet jag! De är billiga och himla söta och så gillar jag att stödja Sam:) Ett annat bra alternativ är Sigma, men det har du säkert koll på...



Ninni: De är superfina, jag är så glad för dem!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-07-12 10:40:38

Spännande. Borstar och penslar kan man aldrig få för många av. Det är alltid lika roligt tycker jag. De här har jag helt missat måste verkligen kolla in dem. Tack för tipset!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-12 13:45:25

sam och nic är också lite av mina idoler:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-12 18:10:47

De där borstarna såg frestande ut, faktiskt! Och då har jag ändå en helvetes massa borstar... Gillade att de kunde stå upp själva.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-07-12 18:40:08

Jättefina verkiligen, är väldigt sugen på dessa. Du kan väl skriva en recension av dem sedan när du använt penslarna ett tag?

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-12 19:01:06

Ska bli spännade att höra vad du tycker, är själv väldigt nyfikna på dem!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-12 20:08:33

sminkjante: Ja borstar är superkul att köpa, så roligt att jag förvånar mig själv lite faktiskt. Slår ibland riktigt smink för mig.. Varsågod:)



Sanna: Haha, vad kul:D De är så bra!



Sminkan: De är superfina! Och kul att de kan stå upp, men jag vet inte, tror inte jag kommer använda det. Att fodralen kan stå är en helt annan sak, det tycker jag är skitsmart! Jag tycker du ska köpa, bli inspirerad och börja sminka dig massa!



Maja: Ja de är kanonfina! Ska absolut recensera när jag har testat dem lite ordentligt!



Lina: Jag lovar att recensera när jag har testkört dem. Har såklart redan börjat och de jag har testat hittills gillar jag...

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-07-13 13:49:49

ÅÅh vad avis jag blir!! Jag har också blivit sugen på dem där efter jag sett pixiwoo´s videos :P Vad roligt, och ännu roligare att dem inte var så dyra :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 18:36:20

Vanesa: Haha, det förstår jag, de är superfina:) Men de är som sagt inte alls dyra, så du kan ju köpa ett gäng själv:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-13 21:08:22

Egentligen behöver jag nog inte fler borstar, men de här blev jag nyfiken på att testa!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 21:18:20

roxcat: Äsch det behöver nog inte jag heller, men jag ville ha dem. Och jag vill ha sigmas premiumkit också så det satsar jag på till hösten...

Postat av: CC
Publicerad 2011-07-13 22:34:45

Fina borstar!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-14 20:07:55

CC: De är väldigt fina! Bra också:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela