Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani HD Digital

Publicerad 2011-07-16 22:46:19 i Naglar - holografiska lack,


Nu har jag äntligen tömt kameran och i och med det insett att min nya Sony inte gillar holo lika mycket som min gamla kamera gjorde. Nå, ni får ta det som det är och jag hoppas att jag med tiden ska lära mig hur jag ska ta bilderna för att få fram holo på bästa sätt. Det här är rosa Milani 3D Digital, ett rosa lack med "scattered" holo. Den är dock bra mycket mer holografisk än jag trodde den skulle vara. Man ser absolut regnbågar slå ut i solen och i betydligt mer dämpat ljus också.

I solen lyckades jag inte alls fånga effekten, tyvärr. Man kan ana den men mest blev lacket urblekt och silvrigt. Färgen är förvisso rätt blek men man förlåter det eftersom det är så gnistrigt och fint.


Olika ljus. Den stora är i solen men med något bättre kamerainställningar, den första klickisen är också tagen ute i dagsljus, den mittersta utan blixt inne i skärmljuset från datorn, den sista med blixt vid samma tillfälle.


Mer blandad kompott vad gäller ljus och inställningar. Lacket är tydligt holografiskt och faktiskt väldigt sött och fint. Det är relativt lättlackat men kräver tre lager för att täcka. Torktiden är bra så man kan leva med de tre lagren. Jag har, som alltid, ett lager Seche Vite som topplack. Absolut ett rosa holo jag rekomenderar. Det finns att köpa från www.cherryculture.com och där brukar det ofta finnas olika rabattkoder och grejer så man får lacken för 2-3 dollar eller så. Alltså typ 20 spänn. Väl värt!


Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-16 23:12:27

Jag tycker det ser kanonfint ut! Vissa bilder är ju lite tamare, men några blev ju å andra sidan superbra!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-17 01:36:44

ÅÅÅÅ ! JAG VILL HA ! Fan jag kan inte å vågar beställa

shit shit shit

( En kompis ska försöka hjälpa mig )

hoppas jag.)

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-07-17 04:19:01

Beautiful!!

I love this collection!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-07-17 09:57:07

Tjusigt! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-17 11:17:44

Emma! Ja, det är sant...



Liza! Men du vågar ju beställa från eleven. Vad är skillnaden?



Chaosbutterfly! Me too!!



Zizzie! Det är det!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-07-17 21:35:44

Fantastiskt!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-17 22:24:19

Skillnaden är bara att jag vågar inte !! feg ( Men läst på några bloggar) de tyckte samma

är väl man är rädd göra fel som tex frakten kan vara dyr osv osv...

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-07-17 22:33:11

Åh det är som en ljusare version av Tickle my triangle som är min rosa holo-favorit! Milani 3D-lacken överaskar faktiskt, måste kolla in dem på cherryculture :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela