Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldigt och rosa med Eyes Ka-Ching, lite Coastal Scents och Bebe

Publicerad 2011-07-27 17:26:17 i Emmas FOTD 2011,

Hej på er. Har ni det bra i sommarvärmen? Idag har det varit riktigt skönt här och vi har varit på stranden, jag har badat två gånger, personbästa för i år tror jag. Hoppas att det blir fint imorgon också, det är verkligen guld med såna här dagar på semestern!

Här kommer lite smink som jag hade på min kompis födelsedagsfest för ett tag sen. Jag var i valet och kvalet om jag skulle ha en brun sotning eller guld och rosa, men så hittade jag en blommig klänning på rea och då var saken biff, guld och rosa alltså.

Bas

Foundation: Lancôme Teint Idole Ultra 010

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush Pleasantry

 

Ögon

Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Brite Bird Eyes Ka-Ching, Coastal Scents Hot Pot S06 och Taylor Made Minerals Bebe

Highlighter: Brite Bird Big, Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

 


Först applicerade jag en bas av Love That Beige över ögonlocket och hela vägen upp till brynet. På själva rörliga ögonlocket applicerade jag sedan guldkoppriga Eyes Ka-Ching från Brite Bird. S05, som är mellanrosa applicerade jag sen från globlinjen och uppåt med MAC # 224. Den rosa färgen intensifierades sedan i globlinjen med Bebe på en pencilbrush och så blendade jag mer. Highlighter och mer blendning. Jag applicerade även lite guldig skugga under ögat och så målade jag eyeliner och mascara och fäste lösögonfransar. Ja och så applicerade jag rouge och läppstift och sen var det dags att dra. Ni får en bonusbild på min klänning. Det är en mobilbild, min sambo var på vift så en kompis på festen fick fota mig med sin telefon, därav det avvikande formatet...

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-27 19:22:33

oo va söt du är på bilderna 1 snyggt målad, nästan likadan klänning har jag oxo. vadhade du för nagellack då?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-27 19:27:38

Liza: Tack så mkt:) Ja jag tycker den är ganska fin, jag gillar modellen himla mycket. Hade Zoya Lindsay på naglarna, det kommer bilder imorgon:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-27 20:52:02

Väldigt vackert! Jag gillar verkligen färgkombinationen. Finfina bilder också, som alltid :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-27 21:18:14

Väldigt snygg sminkning, och klänningen är fin också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-27 23:39:20

Både smink och klänning ser jättefint ut! Du är vacker som en liten docka!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-28 00:42:32

Hm Ibland blir jag förvirrad !! Snurrig i huvet!!

jag menar nu va det ju du Emma ! Annars är det Sminkan jag pratar med EEe e de jag som är snurrig igen va??

jaja ska bli kul kolla bilder har precis målat mina naglae med en skitsnygg färg Glowing Ruby från Isadora 39.50 på hm nu...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-28 13:04:28

vackra du!

Postat av: ewe
Publicerad 2011-07-28 13:48:18

Gud vad söt du är Emma! Jättefint och framför allt somrigt!:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-07-28 20:33:21

HELT fantastisk sminkning, vilka underbara färger! Så himla fint till dina ögon! Kommer definitivt inspireras av den här maken framöver, tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-29 13:03:06

kerstin: Tack så mkt! Ja visst är den söt:)



roxcat: Tack tack:)



Sminkan: Haha tack:)



Liza: Japp nu är det Emma. Hmm, du brukar nog prata med oss båda. Du får kolla vad det är för kategori vi skriver i, mina heter Emmas och så ngt mer.. Sminkan var först på bloggen så hennes heter bara naglar etc. Är det ansiktsbilder med smink är det dock jag, Sminkan visar nästan aldrig ansiktet på bloggen... Inte så mkt smink heller för närvarande.



Sanna: Tack!



ewe: Tack, vad snäll du är:) Ja men visst är det...



Sofia (nibblah: Tack så mkt, vad roligt att du tycker det. och vad roligt att du inspireras:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-29 13:42:51

Ja S blev tillfälligt förvirrad hjärnsläpp Jaja då har jag precis pratat med söta EMMA!

SKA IN PÅ SMINKAS SIDA NU KOMMENTERA HENNES SNYGGA GRÖNA LACK( HA EN TREVLIG HELG .

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-29 13:45:31

Liza: Detsamma:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 10:22:03

Så vackert, Emma! Och jag syftar på sminket, men helheten också så klart. ;D Gillar halsbandet väldigt mycket också. :o

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-08-03 15:58:55

fin du är gumman :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela