Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dress Maker och White Cap

Publicerad 2011-07-18 22:11:00 i Naglar - glitter för layering,


Gammalt bortglömt inlägg från för två veckor sedan, typ, kommer här:

När Emma visade Stranger Tides med White Cap så blev jag inspirerad att göra något åt min halvtrista mintgröna manikyr med just White Cap. Nu har jag inte använt den så mycket sen den kom i våras så jag blev lite besviken när jag satt i mörket vid datorn och tittade på mina naglar. Det blev inte alls så snyggt som jag hade trott och jag gnällde till och med om det till Emma och påstod att jag omvärderat White Cap. Det har jag inte alls. Det är inte så snyggt i elljus över en mintgrön, för då ser det väldigt gult ut istället för den här gyllene nyansen. I dagsljus är den dock ljuvlig och muntrade upp mig totalt. Kanske så pass att Dress Maker får hänga med en dag till. Eller, med tanke på när det målades på igår eftermiddag, att det kanske överlever 24 timmar. ;D

Ett lager av White Cap alltså, och manikyren blir mycket roligare! Eller vad säger ni?

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-18 22:36:58

Men vaddådå??

Det är ju en skitsnygg vårsommarfärg !!

de va väl inget å gnälla över !! den är fin..

på tal om lack o naglar

oops vad jag har fått mycket beröm för mina naglar och lacket ( den du vet jag sa ?) orlys ( du kollade upp ) Kul de jue,,

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-07-18 23:23:57

Det var en himla snygg combo!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-18 23:26:08

Liza! Jag uppfattade det inte som gnäll det jag skrev. Jag måste dock få säga min åsikt om mina nagellack och mintgröna Dress Maker tycker jag är ganska tråkig. I kombination med White Cap blev det betydligt bättre. Vilken menar du förresten att är fin? Dress Maker, White Cap eller kombinationen? Det blev otydligt för mig att följa med i din kommentar.



Kul att naglarna fick komplimanger men jag minns tyvärr inte vilket lack det var du hade.

Postat av: Linda
Publicerad 2011-07-18 23:30:23

WOW! Tycker verkligen att det piffade upp originalet! Väldigt läckert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-18 23:35:17

verkligen en lyckad kombo. så fint!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-19 00:15:28

nää du gnällde inte det var jag som uttryckte mig fel !! förlåt!!

Ja klart du får säga din åsikt!det var ju Orly,s bubbly bomshell.. jaja du har ju verkligen snygga NAGLAR!!!!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-19 00:16:17

TROR JAG SKA FIXA MINA SÅ...

Postat av: Sminkhörnan
Publicerad 2011-07-19 08:42:38

Det kan man kalla ett upplyftande lack ja =)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-19 09:09:50

Tror white cap kan göra under för rätt många lack!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-07-19 09:22:07

Snyggt! Jag har testat White Cap ovanpå flera lack men tycker av nån anledning att det funkar bäst på gröna/gröntonade (kan vara personlig preferens).

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-19 11:40:41

Väldigt trevlig kombination! White cap blir bra till det mesta, tror inte jag sett en enda "dålig" manikyr med den... (om man nu kan säga så om nagellack, allt ligger ju i betraktarens ögon :) )

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-19 12:57:52

Jag har inte White Cap men efter alla snygga kombinationer jag sett med den så tror jag att det börjar bli dags att köpa in den till samlingen. Tycker att den ser underbar ut över Dressmaker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-19 14:35:59

Linda! Ja, mycket bättre blev det!



Sanna! JA, den blev tusen gånger bättre än bara Dress Maker.



Liza! jaha, den rosaglittriga? JA, den är säkert iögonfallande.



Sminkhörnan! JA, visst blev det bättre!



Chaosophia! Ja, det kan den nog!



Vikab! Ja, jag ska försöka komma ihåg det när jag har blått och rött någon gång och se vad som händer.



Cactus! Ja, jag kan också tänka mig att den funkar över det mesta.



Annie! Ja, det blev rätt bra tillslut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-19 21:41:14

White Cap är fin! Stranger Tides var bara för ful för att den skulle gå att rädda...

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-07-20 05:09:38

Wow, this is SO gorgeous together! I love it. I'll have to try this with one of my mint greens!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-20 09:30:53

Emma! Hahaha, nja, så fult var det ju inte.



Nicole! Yes, it is a lovely combination!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela