Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Koala Bear-y

Publicerad 2011-01-17 06:28:00 i Naglar i rosa,


Jag tänkte att vi kunde fortsätta på gårdagkvällens tema, nagellack jag använder gång på gång. Trotjänarna. Dessutom fortsätter vi temat med bilder från i somras. Det är alldeles för vidrigt ute just nu för min smak, regn, snö, is, halt, blött och mörkt... Usch. Nej, då behöver man en dos Koala Bear-y och blombilder! Det här är ett av mina favoritlack och det har det varit sedan jag köpte det. Den perfekta rosa för mig. Var jag tvungen att välja ut bara två rosa lack i min lacksamling så vore det detta och så Kinky in Helsinkki som ju är en färg som påminner om denna men med skimmer.

Koala Bear-y är inte nytt, det kom med den Australiska kollektionen som nog var 2007. Jag började handla nagellack på nätet hösten 2007 när OPI släppte sin ryska kollektion och den här är tidigare. Hur som helst, jag inörskaffade ett Koala Bear-y när jag börjat handla nagellack från 8ty8 och H2T (slutet av -07 eller tidigt -08)och upptäckte direkt att den är min absoluta rosa. Jag kan inte föreställa mig snyggare eller bättre.

Enligt min pappa är den röd, inte rosa. Namnet antyder ju att det skulle vara en bärig nyans. Jag vet inte, jag har faktiskt ingen uppfattning om vad bärigt egentligen betyder. De bär jag plockat har aldrig varit i närheten av den här nyansen alla fall, det kan jag säga. Mycket mer får den mig att tänka på skarpt rosa pelargoner eller petunior eller rosor för den delen. Färgen är så vacker och lacket så lätt att måla med och så snabbtorkande att man inte nog kan berömma det. Det finns fler notd-inlägg där jag visat det, men man kan väl aldrig få nog av det. ;D

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-17 07:27:56

När jag skulle göra min allra första beställning av nagellack från USA så var det här ett av de lack jag ville ha, men det var slut den gången. Det är verkligen otroligt snyggt!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-17 07:49:48

Supersnyggt!

Postat av: annsoh
Publicerad 2011-01-17 08:16:57

jätte fin blogg :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-17 09:19:06

Nämen, hur har jag kunnat missa denna skönhet. Vilken otroligt vacker färg. Upp på önskelistan direkt...om den nu finns kvar.

Vilka underbara bilder sen...nu vill jag bara ha vår och sommar. Inte blötisiga vägar och regn och rusk. Huuu.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-17 09:36:05

Det är verkligen en snygg rosa nyans!

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-01-17 11:20:48

wow härlig färg. jag gillar ju alla typer av rosa men den här sortens rosa är favorit hos mig med. Färgen känns sommar och sol för mig. ha det bra

Postat av: Catharina
Publicerad 2011-01-17 13:51:33

Åh, den här har jag också. Det är underbart snyggt.

Postat av: Isabella
Publicerad 2011-01-17 16:22:05

Snygg färg, me like!

Tycker det ser ut som cerise (färgen). Betyder väll körsbär eller nått på franska tror jag, så kanske därför den kallas bär. Har dock aldrig sätt ett körsbär med den färgen haha:)

Postat av: Sylwia
Publicerad 2011-01-17 17:53:28

Sv till mma P: Du borde verkligen se filmen, den är jättebra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-17 18:25:20

Nailtastic! Ja, den är ju så vacker. Hoppas du fått tag på den nu.



Maja! Japp!



Annsoh! Tack!



Pamsan! Ja, vore skönt med vår nu. Till och med jag är trött på vintern.



Kerstin! Ja, makalöst fin!



Åsa-Li! Samma här!



Catharina! Det är ett av de bästa lacken i rosa, lätt!



Isabella! För mig är cerise snäppet mörkare och mycket kallare, men visst kan man säkert kalla det cerise. Jag är ingen expert på färgernas namn. Körsbärssaft kanske kan vara rosa?

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-01-17 18:26:56

Jag har funderat läänge på denna. Nu när det nalkas vår kan det kanske vara ett bra köp :)

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-01-17 19:49:27

Oh, det är så fint! Jag är så nöjd med att ha köpt detta. Blir helt glad bara av att se dina bilder på det :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-01-17 20:07:14

Jag tycker att den ser jättefin ut! Och helt klart rosa, inte röd :)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-01-17 20:33:03

Heeelt underbart! Och jag måste hålla med om att den är rosa och inte röd även om den har en liten hint av vad jag skulle vilja kalla "hallonrosa" om det nu finns en sån färg.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-17 21:41:55

Riktig härlig rosa! Och fy vad jag börjar längta efter vår och sommar när jag ser de här bilderna..

Postat av: Anki
Publicerad 2011-01-17 22:47:51

Det är ett rent crèmelack alltså? Märkligt att det ter sig så attraktivt i mina ögon då.. :) Lystern är otrolig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-18 05:54:24

NailsbyBellan! Den är fin året om! Köp!



Nailspotting! Ett av mina bästa köp! Du kommer använda det mycke,

t!



Annie! Ja, den är så vacker!



Tina! Jag förstår vad du menar med hallonrosa fast hallonen på våra buskar är inte rosa... ;D

Men helt klart rosa och helt klart vackert rosa! Älskar den här!



Roxcat!Jaa! Jag längtar också!!



Anki! Ja, rent krämlack och glossigt och vackert är det också!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-01-18 21:39:49

Det var verkligen en riktigt snygg rosa nyans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-18 22:32:46

Makeupoholic! Visst är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela